میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

بمناسبت روز دانشجو اولین مناظره دانشجویی با حضور مرتضی خالقی دبیر اسبق بسیج دانشگاه ولی عصر(عج) و کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان، محمدحسین آزادی دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه و ارشد ارتباطات دانشگاه صداوسیما بعنوان مخالف برجام و امیر نوبهاری دبیر تشکل تدبیر و امید دانشگاه باهنر کرمان و دانشجوی مهندسی شیمی و محمدحسین دُرج دبیر انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان کرمان و دانشجوی دبیری این دانشگاه بعنوان موافق برجام و با دعوت جامعه اسلامی دانشجویان برگزار گردید. داوری این جلسه را دکتر مهدی تقوی رفسنجانی دکترای علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه برعهده داشت.

متن کامل در ادامه مطلب

استقبال خوب دانشجویان از این برنامه نوید بخش تمایل دانشجویان به محیطی همراه با منطقه و استدلال را می داد، سئوالی که چندین بار از سوی تیم مخالف برجام مطرح شد این پرسش بود «دستاوردهای برجام چه بود؟» سئوالی که هر بار تکرار شد و تشویق دانشجویان را به همراه داشت، جوری که طرف مقابل از پاسخ به این پرسش عاجز بود و حتی نسبت به پخش کلیپ وعده های رییس جمهور قبل از برجام هم بشدت موضع گرفتند، تشویق های پی در پی دانشجویان در حمایت از تیم مخالف برجام منجر به عصبانیّت تیم موافق شد به طوری که دُرج چندین بار نسبت به دانشجویان پرخاش کرد و گفت در این سالن اقلیّت اکثریت اند!

خالقی با برشمردن فواید انرژی هسته ای برای کشور ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده ابراز داشت که گاف های زیادی در متن برجام وجود دارد به طوری که بارها خطوط قرمز رهبر انقلاب نادیده گرفته شده است و یکی از آنها استثنا شدن ایران در متن برجام است.
وی بیان داشت که تیم مذاکره کننده از بیش از 100 حق خود در برجام انصراف داده است بطوری که برخی از این حقوق ها زمان دار و برخی دائمی هستند وی برجام را توافقی دانست که به هیچ وجه قابل پیگیری نیست و بواسطه زیرکی تیم مقابل در صورت اعتراض چوب آن را می خوریم و هر کدام از کشورهای مقابل قادر هستند هر وقت نیت کنند، در شورای امنیت علیه کشور اقدام خصمانه داشته باشند. وی دو پرسش از تیم مقابل داشت که پاسخی بدان ها داده نشد، نخست آن که چرا وزارت خارجه به 40 سئوال کمیسیون برجام پاسخ نداد و دوم آن که چرا در پسابرجام قرارداد FATF‌  توسط دولت امضا شد؟
در ادامه آزادی که بیش تر موارد اقتصادی را مد نظر قرار داده بود،  ابراز داشت که دولت یازدهم بیش از 100 مشکل اساسی اقتصادی در کارنا،مه خود داشته است که از آن جمله عدم تکمیل پروژه مسکن مهر،‌ رکود، بیکاری، افزایش شکاف طبقاتی، افزایش بدهی های بانکی، کاهش ارزش پول ملی و ... است.
آزادی در پاسخ به سئوال نوبهاری که برگرداندن عزت ملّی و نصب پرچم بر فراز کشتی ها و افزایش فروش نفت را دستاورد برجام می دانست گفت:  شما که دَم از عزّت می زنید چرا در حادثه فرودگاه جده موضع نگرفتید؟ چرا در حادثه منا و شهادت 600 زائر ایرانی موضع نگرفتید؟ چرا آمریکا نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل را به خاک خود راه نداد؟ چرا در مقابل وزیر خارجه کویت زانو زدید؟ آیا عزّت آن است که کشور کوچکی مثل جیبوتی ما را تحریم و تهدید کند؟ چرا 2 میلیارد دلاری که آمریکا با قلدری از حساب ما دزدید را پس نگرفتید؟ وی همچنین ابراز داشت از ابتدای توافق تاکنون بواسطه برقرار بودن تحریم های اولیه و دلار تقریبا هیچ پولی به حساب کشور برنگشته است و فروش نفت ما نسیه بوده است. آزادی به موضوع نفوذ هم اشاره کرد و در پاسخ به این مطلب نوبهاری که موضوع نفوذ همیشگی بوده است بیان داشت هر چه ما به تاریخچه نفوذ نگاه می اندازیم همه یا در دولت اصلاح طلبان بوده یا در دولت فعلی امثال مهاجرانی و نوری زاد و کدیور و سروش تا دری اصفهانی و سیامک نمازی و جیسون رضائیان. وی در پاسخ به موضوع 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد و ایستادگی وی در برابر ولی فقیه ضمن ابراز این موضوع که از شخص خاصی حمایت نمی کند و هرکسی مشکل خاص خود را دارد افزود شما که نگران ایستادن در برابر ولی فقیه شده اید چرا از فتنه گران 88 و اتاق فکرش نمی گویید؟

گفتنی است که وقتی دُرج از مواضع ضد امریکایی کشور ابراز نگرانی کرد دانشجویان بصورت یکپارچه فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند، زمانی که نوبهاری سعی در حمایت از یکی از سران فتنه داشت نیز دانشجویان یکصدا فریاد «مرگ بر فتنه گر» سر دادند.
در پایان تعدادی از دانشجویان به بیان دیدگاه های خود پرداختند و یکی از آنها از روند مناظره بخصوص توهین های تیم موافق برجام به دانشجویان اعتراض کرد که با تشویق دانشجویان همراه بود،‌ آزادی نیز در پاسخ به سئوال یکی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه که پرسید جایگزین شما برای برجام چیست؟ گفت: جایگزین ما آن عرت و اقتداری است که آمریکایی ها را مجبور می کند یک و نیم میلیارد دلار پول نقد به همراه 7 زندانی ما را بیاورند در فرودگاه مهرآباد دو دستی تحویل دهند و برگردند.

منبع: نشریه رصد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی