میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

سامسونگ و راز توسعه نیافتگی ایران!

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷ ب.ظ

کوان اوه هیون، رئیس #سامسونگ اعلام بازنشستگی کرده است، آقای هیون دلیل #بازنشستگی خود را این گونه ذکر کرده است: « این کمپانی به دلیل تغییر سریع صنعت تکنولوژی، با بحرانی بی سابقه روبرو است، در نتیجه ضرورت دارد که مدیریت این کمپانی به افراد #جوانتر سپرده شود».

(متن کامل در ادامه مطلب)

شرکتی که در مارس 1938 با فروش ماهی خشک شده در شهر دائو کار خود را آغاز کرد و امروز به یکی از بزرگ ترین کمپانی های جهان تبدیل شده و در بیش از 90 کشور دنیا شعبه دارد، فقط در سه ماه چیزی حدود 30 میلیارد سود می کند. شعار مدیرتی این شرکت این است: «هیئت‌مدیره ما، مدیریتی شفاف و قابل‌اعتماد بر اساس روش های نظارتی پیشرفته و جمع محور انجام می‌دهد».
شاید بپرسید دلیل پیشرفت خیره کننده این شرکت در 80 سال اخیر چیست؟ پاسخ در جمله نخست کوان اوه هیون نهفته است یعنی #بی_میلی_به_جاودانگی_قدرت.
با بررسی هایی که درخصوص این کمپانی داشتم، مدیریت جوان و پرتلاش را اصلی ترین دلیل پیشرفت خیره کننده این سه ستاره ی کره ای یافتم، برای مدیران این شرکت، #منافع_شخصی در اولویت نیست، #پیشرفت و #خدمت در اولویت است.
نقطه مقابل این خصوصیت های برجسته، عامل عقب ماندگی صنعت و اقتصاد در کشور ماست.
آنها خواستند و عمل کردند و مطابق جمله مشهور کان لی هی مدیر سابق سامسونگ یعنی #همه_چیز_را_تغییر_بده، عمل کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی