میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

اسوه ی انقلابی

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ب.ظ

شیخ عباس پورمحمدی

یادداشت به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حاج شیخ عباس پورمحمدی(ره)

پیروزی انقلاب اسلامی در خفقان طاغوتی مرهون بلند همتی مردمانی است که همچون بنایی مستحکم، با اعتقاد به نصرت الهی، شجاعانه و ثابت قدم با استبداد، ستیز کردند و نیروی عظیم اما خاموش مردم را با روشنگری به میدان آوردند. سیره زندگانی آن بزرگ مردان در هر بُعدی نمودی از هویت والای انقلاب از اسلام خواهی و ولایت پذیری تا پرهیزکاری و دشمن ستیزی و محرومیت زدایی است.

(متن کامل در ادامه مطلب)


«شیخ عباس پورمحمدی» همان «رفیق صمیمی و قدیمی» رهبر عزیز انقلاب اسلامی است که تمام دوران حیات پربرکتش سرمشقی برای انقلابی زیستن است؛ «روحانی مبارز، پارسا و مردمی» که بصیرتش در تشخیص و شجاعتش در عمل، نوع دوستی اش در جامعه و ساده زیستی اش در زندگی زبانزد عام و خاص است؛ رهبر انقلاب از آن جمله است که خصوصیات بارز شیخ را سال ها از نزدیک دیده و چشیده است و این مهم در پیام صادقانه شان به مناسبت ارتحال آن عالم خداجو نمود زیبایی یافت.
حاج شیخ عباس و مردم رفسنجان، با جسارت و شجاعتی بی نظیر در خفقان طاغوت و «روزی که نام و یاد و فتوای امام بزرگوار در سرتاسر کشور به وسیله دستگاه پلیسیِ اختناقِ طاغوتی ممنوع و جرم بود، در شهر شجاع و آزاده خودشان، مسجدی به نام امام بزرگوار نام گذاری کردند، به نام آن بزرگوار سخن گفتند و راه او را ترویج کردند» و از این رو مسجد امام و شهر «رفسنجان به مرکز اصلی مبارزه و افشاگری در سطح ایران» تبدیل شد. به مناسبت های مختلف روحانیون مبارزی چون رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و حضرات آیات جنتی، مشکینی، یزدی، خزعلی، هاشمی رفسنجانی، مکارم شیرازی، شهیدباهنر، شهید صدوقی، شهید هاشمی نژاد و... توسط شیخ عباس پورمحمدی به رفسنجان دعوت می شدند و چنانچه رهبر انقلاب می فرمایند «حرف هایی را که در هر کجا نمی شد بزنیم، در رفسنجان در مسجد امام خمینی(ره) به خاطر سطح فهم و درک مذهبی مردم به راحتی می زدیم».
شیخ مؤمن و انقلابی پس از پیروزی انقلاب نیز به همراه مردم رفسنجان به عهدی که با خداوند بسته بودند ادامه دادند و در صحنه های مختلفی چون دفاع مقدس به خوبی ایفای نقش کردند، شهید علی پورمحمدی فرزند حاج شیخ عباس از جمله شهدای فراوان رفسنجانی است که به مقام شهادت نائل آمد.
نکته بارز زندگانی شیخ عباس پورمحمدی «تداوم خدماتشان به محرومین و اقدامات فرهنگی و اجتماعی شان پس از پیروزی انقلاب» بود، «ایشان هرگز از مردم و بخصوص طبقات محروم جدا نشد» و تا پایان عمر در خانه ای درویشانه در رفسنجان زندگی را زاهدانه سپری کرد.
برای مطالعه بیش تر در خصوص خاطرات شیرین این روحانی کم نظیر به کتاب «مؤمن انقلابی» از انتشارات صهبا مراجعه فرمایید، یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.


•  جملاتی که در گیومه قیده شده مربوط به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

* بر اساس کتاب مومن انقلابی انتشارات صهبا

- محمدحسین آزادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی