میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

جریان دانشجویی؛ مخاطب ویژه تذکرات رهبری

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۳۲ ب.ظ

اقتباس آزاد از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  - 6 دی ماه 96

چند وقتی بود که تعدادی از مدیران سابق اجرایی کشور پس از فراخوانده شدنشان به دادگاه، اقدام به اتهام پراکنی و سیاه نمایی علیه قوه قضائیه کردند – گر چه این قوه را همچون سایر قوا بدون ایراد نمی دانیم – آنان بیش از آن که دلسوزی در دیدگاه هایشان دیده شود، عقده گشایی و سیاسی بازی در رفتارشان دیده می شد، کار به بست نشینی رسید، همزمان بیانیه ای در حمایت از آنها صادر و 1600 نفر از اقشار مختلف از جمله دانشجویان – با نقشی پررنگ تر – پای آن را امضا کردند.


اسامی را که می دیدم، تأسفم بیش تر می شد، مگر می شود این حجم از مسئولین بسیج دانشجویی و جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان و سایر جریانات مرسوم دانشجویی این چنین ساده اندیشانه از افرادی حمایت کنند که مسیری دشمن شاد کن در پیش گرفته اند و تمام رسانه های معاند از بی بی سی و صدای آمریکا تا آمدنیوز کذاب در حمایت از آنها قلم می زنند و برنامه پخش می کنند! بله این پشت پرده تلخ این روزهای جنبش دانشجویی ماست، بسیاری از آن افراد مسئولین تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها بوده و یا هستند، دانشجویانی که خود می باید پرچم دار بصیرت افزایی در جامعه و مؤذن آن باشند، این روزها در نقطه مقابل وظیفه خویش شمشیر می زنند! اگر این نقش را دیروز و در فتنه های 78 و 88 تشکل های با برچسب اصلاحات در حمایت از پرچم داران فتنه ایفا می کردند، متأسفانه امروز تشکل هایی با برچسب اصولگرایی در حمایت از بست نشینان و... عملیاتی می کنند و به فرموده آیت الله بهشتی مصیبت جانشاندن اشخاص به جای ارزش ها را تحقق می بخشند. وقتی نگاهمان را به مصادیق تنزل می دهیم و فعالیت های سیاسی مان برخاسته از معرفت دینی نیست، دشمنان اسلام را صرفا ابوسفیان و فرزندانش و فتنه گران را فقط موسوی و دار و دسته اش می دانیم و در تحلیل دچار تردید و اشتباه می شویم و فراموش می کنیم که ملاک وضع فعلی افراد است.

صحبت های امروز رهبر انقلاب تلنگری عجیب به همه بود از مدیران و مسئولان و رؤسای جمهور گذشته و حال و آینده تا مسئولین تشکل های دانشجویی دانشگاه های مختلف.

اینکه خود را مدعی انقلابی گری دانسته و بقیه را بر پایه توهمات، معاند انقلاب، نفوذی و انگلیسی و آمریکایی بدانیم به دور از تقواست، انقلابی گری با اتهام زنی و لجن پراکنی و سیاه نمایی و بیرون زمین نشستن و نقدهای غیرمنصفانه کردن بیگانه است.

الاسف برخی از مسئولین تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها با وجود امکانات لازم، نشسته و دست روی دست گذاشته اند و منتظرند تا وزیر و رئیس و کارمند دانشگاه، ارزش های انقلاب را پاس بدارد! اگر آنها صددرصد به پاسداشت انقلاب مؤظف اند، منِ تشکل دانشجویی هزاران درصد مؤظف به آنم و باید نسبت به کرده خود پاسخگو باشم و نیز در این مسیر نباید به بهانه سنگ اندازی سایرین و کمبود امکانات دست از ادای تکلیف بردارم، چنانچه بزرگ ترین اقدامات در طول تاریخ در کمترین امکانات و دشوارترین شرایط حاصل شده.

مصیبت ما و نقطه انحراف جریان دانشجویی از مسیر اصلی خود زمانی بوده و هست که ملعبه دست این و آن شویم، زمانی است که سیاست مبتنی بر دیانت جای خود را به دیانت مبتنی بر سیاست کاری دهد و در لباس و ظاهر دین و انقلاب و به فرموده رهبر انقلاب با انقلاب نمایی به جای انقلابی گری، اهداف پست و بی ارزش سیاسی و منافع شخصی و جناحی را در پیش بگیریم. اینجاست که بجای آنکه باری از دوش انقلاب و مردم برداریم، می شویم سربار جامعه و فقط غر می زنیم و سیاه نمایی می کنیم و این همان نقطه ای است که شهید بهشتی آن را مرگ تشکیلات می داند.

لازم است تا جریانات مختلف دانشجویی اقدام به بازنگری اساسی در مواضع، تصمیمات و عملکرد خود کنند و این چنین ساده اندیشانه موضع نگیرند و بجای نقدهای غیرمنصفانه توأم با توهین و تهدید، به معنای واقعی کلمه «جنبش دانشجویی» شوند و در مسیر اهداف انقلاب اسلامی با شناخت کامل مبانی و اصول آن و آزادسازی فکر و اندیشه خلاقانه گام بردارند.

یادداشت: محمدحسین آزادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی