میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

محمدحسین آزادی دبیر سابق جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه برخی وزرا به رهبر انقلاب درباره FATF گفت: نامه هشت وزیر به رهبر انقلاب در خصوص لوایح FATF نتیجه چشم دوختن به بیرون برای حل مشکلات درونی است.

وی ادامه داد: دولت یکبار و در توافق برجام در شرایطی که رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده با اطمینان از پایبند بودن طرف مقابل به تعهداتش خبر میدادند؛ چوب اعتماد به غرب را خورده و جای تعجب است که بار دیگر بر تن دادن به توافقی جدید اصرار می ورزد، در توافق برجام نتیجه آن شد که ایران بطور کامل و در کوتاه ترین زمان، تعهداتش را عمل کرد و در مقابل آمریکا (یعنی مهمترین عضو توافق) براحتی از آن خارج شد و اروپا نیز با وعده جبران، نقش پاسدار برجام و سرکار گذاشتن ایران را در پیش گرفته است، مهمتر آنکه هیچ ساز و کاری برای شکایت از آنها وجود ندارد!

آزادی تصریح کرد: اما در توافق FATF شرایط به مراتب بدتر از برجام است به طوری که هیچکدام از دولتمردان حاضر به تضمین نتایج آن نیستند و صرفا بخاطر مطالبه اروپایی ها در پی تصویب این توافق اند. در این بین جریان رسانه ای همسو با دولت برای سرعت بخشیدن به تصویب این معاهدات اقدام به زمینه سازی اجتماعی از طریق "پیوست سازی اجتماعی" می‌کند؛ به‌عنوان مثال در جریان تصویب برجام، حل مشکلات اقتصادی مردم پیوست شد و در جریان تصویب FATF علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مبارزه با فساد هم پیوست شده است.

این فعال دانشجویی گفت: "گروه ویژه اقدام مالی" یا همان FATF که در مقطع کنونی "مارشال  بیلینگزلی" دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا (یعنی مهمترین مرکز وضع تحریم علیه ایران) در راس آن قرار دارد در "متن" لوایح خود جمله های اغوا کننده ای دارد ولی در "فرامتن" تبعات جبران ناپذیری برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به طور مثال با توجه به قرار گرفتن بسیاری از اشخاص و نهادهای کشور و جنبش های مقاومت منطقه در لیست تروریسم سازمان های بین المللی، با امضای خودمان تضمین می دهیم که حمایتمان را از آنها قطع کنیم و از سوی دیگر با شفاف ساختن مبادلات بانکی کشور، برای هدفمندتر ساختن تحریم ها به امریکا و اروپا گرا می دهیم و امکان دور زدن تحریم ها را نیز از خودمان می گیریم.

آزادی تاکید کرد: در یک جمله می‌توان توافق FATF را هدیه ای به اروپا و امریکا برای هدفمندتر ساختن تحریم‌ها و فلج کردن سیستم دفاعی و اقدامات منطقه ای کشور دانست. این مهم به‌خوبی زد و بندهای پشت پرده امریکا با اروپا را عیان میسازد. در چند ماه گذشته بطور مداوم شاهد کارشکنی های اروپا در برجام بوده ایم؛ از خروج شرکت هایشان از ایران تا دخالت در امور داخلی و میزبانی لهستان از کنفرانس ضد ایرانی آمریکا.

وی تصریح کرد: نامه وزرای دولت به رهبر انقلاب از دو جهت قابل تامل است؛ نخست آنکه دولت درصدد است تا مسئولیت عواقب ویرانگر ناشی از این توافق را همچون گذشته به دوش نظام بیاندازد و در نهایت آن را تصمیم نظام معرفی کند. دوم آنکه در صورت تصویب نشدن این توافق به واسطه پیوست های اجتماعی که از قبل ایجاد کرده، کم کاری، ناتوانی و عدم توفیق دولت در خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات کشور را گردن نظام و به طور خاص شخص رهبری بیاندازد و به نوعی از مسئولیت هایش شانه خالی کند.

دبیر سابق جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما یادآور شد: اصرار عجیب دولت بر بستن معاهدات هزینه ساز بی فایده منجر به افزایش سوظن ها شده است، احتمال می‌رود تیم مذاکرات هسته ای، ضمانت هایی در خصوص مسائل موشکی و منطقه ای نیز به طرف مقابل داده باشد!

وی تصریح کرد: جا دارد وزرای محترم به‌جای تکمیل پازل غرب و چشم دوختن به وعده و وعیدهای پوچ آنها، از فرصت باقی مانده برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنها استفاده کنند. با دست روی دست گذاشتن و امید بستن به دولت هایی که بارها عداوت خود را با ملت ایران به اثبات رسانده اند نمی توان کشور را اداره کرد.

آزادی گفت: کشور به مدیریت پیگیر، فداکار و با نشاط نیاز دارد تا با بهره گیری از ظرفیت های عظیم داخلی از جوانان خلاق گرفته تا منابع خارق العاده، به سلامت از این مقطع عبور کند.

انتهای پیام/


http://fna.ir/brbus2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی