میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

محمدحسین آزادی تهیه کننده و پژوهشگر مستند نقابدارها که برنده فانوس جشنواره عمار شد در برنامه صبحانه ایرانی شبکه دو درباره تولید اثر خود با وحید رونقی مجری این برنامه به گفت و گو نشست. آزادی گفت: این مستند به نقش مراکز سایبری در ایجاد آشوب های اجتماعی در کشورهای منطقه غرب آسیا می پردازد. آزادی با اشاره به شکل گیری ایده تولید این اثر طی مطالعات و پژوهش های چند ساله خود افزود: در این مستند ابتدا به نقش مراکز سایبری در آشوب های سال ۲۰۱۹ در کشورهایی چون عراق و لبنان و ایران پرداخته ایم سپس اتفاقات اخیر کشور را در ادامه همین فضا بررسی کردیم. (برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید)

وی بازخوردهای مخاطبان نسبت به مستند نقابدارها را بسیار خوب و انگیزه بخش خواند و گفت: تمام تولیدات جشنواره عمار از حیث فرم و محتوا پیشرفت خوبی داشته اند و از مدیران شبکه ها درخواست داریم آثار بچه ها را به طور مکرر از تلویزیون پخش کنند. آزادی دلیل تولیدات جشنواره عمار را کمک به فضای تبیین در جامعه دانست و افزود: ما بیشتر خوشحال می شویم به جای دعوت از خودمان در برنامه ها، آثارمان پخش شود بلکه بتواند نقشی در تبیین مسائل ایفا کنند.

این تهیه کننده و پژوهشگر در پاسخ به سئوال رونقی مجری برنامه گفت: برای تولید آثار درباره آشوب های اجتماعی باید مقداری از آن ها فاصله گرفت و با نگاهی جامع و کلان بدان ها پرداخت. چرا که اگر یک راست به سراغ مصادیق برویم مناقشه انگیز می شود و ممکن است بخشی از مخاطبان گارد بگیرند و نگاه شما را برنتابند. آزادی اضافه کرد: برای تولید مستند نقابدارها سعی کردیم یک نگاه جامع و کلان به آشوب های اخیر داشته باشیم و مصادیق را در دل این نگاه کلان تجزیه و تحلیل کنیم. از طرفی تمام استنادها و منابع اثر، خارجی هستند چون حس کردیم اینطوری مخاطبان اعتماد بیشتری به اثر خواهند داشت.

آزادی در پایان گفتگو ضمن تشکر از محسن سلیم کارگردان، عبدالرضا هادی زاده نویسنده و مرکز مستند سوره از مدیران رسانه ای و مدیران شبکه های تلویزیونی خواست تا از ظرفیت نیروهای جوان، مستعد، باانگیزه، متعهد و دغدغه مند حاضر در جشنواره استفاده کنند.

گفتنی است در آیین اختتامیه جشنواره فیلم عمار که ۲۳ دی‌ماه در سینما فلسطین تهران برگزار شد، فانوس بخش مستند آرمان روح‌الله به دلیل «پژوهش جامع و مستند درباره‌ بحران‌های اخیر ایران و منطقه و انسجام روایی قابل قبول» به اثر نقابدار‌ها به کارگردانی آقای محسن سلیم و تهیه‌کنندگی و پژوهشگری محمدحسین آزادی تعلق گرفت.

/ پایان خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی