میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

در نخستین پیش رویداد «الزامات و سازوکارهای تقویت مرجعیت رسانه ای در ایران»، ابعاد و عناصر مفهوم مرجعیت رسانه ای مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نشست «چارچوب مفهومی مرجعیت رسانه‌ای؛ با تمرکز بر اقتضائات بومی سیاستگذاری رسانه در ایران»، به‌عنوان نخستین پیش رویداد «الزامات و سازوکارهای تقویت مرجعیت رسانه‌ای در ایران» با حضور امیدعلی مسعودی، رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما، صدیقه ببران، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی، موسی بیات، مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ، سید علی محسنیان مدیر گروه رسانه و فضای مجازی مرکز پژوهش‌های مجلس و جمعی از کارشناسان و پژوهشگران حوزه سیاستگذاری رسانه برگزار شد.

محمدحسین آزادی، دبیر این رویداد به تشریح ضرورت شناسایی و تعریف مرجعیت رسانه در ایران پرداخت و اظهار کرد: رسانه اثرات متعددی بر ابعاد مختلف جوامع دارد. پیشرفت فناوری موجب تکثر در حوزه ابزارها و محتواهای رسانه‌ای شده‌است.

(برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید)



آزادی بیان کرد: رقابت اصلی رسانه‌ها بر سر جلب توجه مخاطبان است اما دو اشکال اصلی در ادبیات رسانه‌ای و علمی نسبت به این مفهوم وجود دارد؛ اولاً اینکه تعریف دقیقی از این موضوع نداریم و ثانیاً مدیران رسانه‌ای از نگاه خود مرجعیت رسانه‌ای را تعریف می‌کنند لذا شاهد بررسی و سنجش تک بعدی و سلیقه‌ای مرجعیت رسانه‌ها در کشور هستیم.

وی اشاره کرد: مؤلفه‌هایی مانند سهم یک رسانه در سبد مصرف رسانه‌ای مخاطبان، اعتبار و اعتماد به رسانه، تعداد مخاطبان و تأثیرگذاری یک رسانه باید در کنار هم قرار گیرند تا به یک تعریف از مرجعیت رسانه‌ای در کشور برسیم سپس با یک شاخص ترکیبی وضعیت مرجعیت رسانه‌ها در کشور را احصا کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۰
محمدحسین آزادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی