میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

۲ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

ماجرا از مناظره های تلویزیونی و روزهای تبلیغات نامزدها آغاز شد. هر دو نامزد مطرح، طرف مقابل را به دستکاری در انتخابات متهم می کردند. «دونالد ترامپ» البته خیلی پیشتر و پس از طرح رأی گیری پستی،‌ این طرح را زیر سئوال برد و آن را دستاویزی برای تقلب در انتخابات دانست. او بارها گفت در صورتی که احساس تقلب کند،‌ نتیجه انتخابات را نمی پذیرد. همینگونه هم شد و با پیش افتادن «جو بایدن»،‌ ترامپ در نشست های خبری و از طریق صفحات خود در رسانه های اجتماعی بر طبل تقلب کوبید و از وقوع فسادی گسترده در روند انتخابات خبر داد. ترامپ بارها در ایالاتی که شسکت خورده بود تقاضای بازشماری آرا داد و حتی از دادستانی کل خواست انتخابات را در برخی ایالت ها ابطال کند با این وجود دست و پا زدن هایش به جایی نرسید و همه ایالت ها صحت انتخابات را تأیید کردند.

آخرین تلاش او دعوت از طرفدارانش برای برگزاری یک تجمع بزرگ در 6 ژانویه و همزمان با تأیید نهایی نتایج توسط کنگره آمریکا در شهر واشنگتن بود. پیش از این هر وقت ترامپ در توییتر ادعای تقلب می کرد،‌ توییتر اقدام به برچسب گذاری توییت هایش می کرد. تا جایی که «تد کروز» سناتور جمهوری خواه کنگره از این اقدام عصبانی شد و «جک دورسی» مالک توییتر و «مارک زاکربرگ» مالک فیسبوک را به کنگره فراخواند و آنها را بازخواست کرد که طبق کدام اصل اقدام به برچسب گذاری توییت های رئیس جمهور می کنند. کروز در آن جلسه خطاب به دورسی گفت «شما صرفاً یک ناشر هستید و معیار تعیین درست و غلط بودن مطالب کاربران نیستید،‌ لذا نمی توانید مرجع قضاوت ادعاها باشید».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۹ ، ۱۱:۴۱
محمدحسین آزادی

طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط موسسه رویترز در کشورهای مختلف جهان کمتر از پنج درصد شهروندان روزنامه می‌خوانند این آمار در ایران بین یک تا سه درصد است. میزان مشاهده اخبار تلویزیونی نیز شیب نزولی را تجربه می‌کند. در همین حال استفاده از تلفن همراه برای دریافت اخبار روندی صعودی را نشان میدهد. عمده شهروندان به خصوص جوانان دیگر حال و حوصله متن‌های بلند روزنامه‌ها و بخش‌های خبری طولانی مدت تلویزیون را ندارند. تنها کاری که انجام می‌دهند مرور سریع خبرها در رسانه‌های اجتماعی است. آنها عمدتاً تیتر و عکس را یا نهایتا کپشن کوتاه ذیل آن را می‌بینند بدون تامل لایک می‌کنند، گاهی هیجان‌زده می‌شوند و کامنتی می‌گذارند و رد می‌شوند. این شیوه را دانشمندان مدل مصرف اسنکی می‌نامند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۹ ، ۱۲:۱۰
محمدحسین آزادی