میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا برگزار شد و «جو بایدن» نماینده دموکرات‌ها توانست با فاصله اندکی نسبت به رقیبش «دونالد ترامپ» از حزب جمهوری خواه، پیروز شود؛ گر چه هنوز ترامپ شکست را نپذیرفته و در تلاش است از طریق پرونده سازی‌های قضایی نتیجه را تغییر دهد.
مقاومت ترامپ اعتراض دموکرات‌ها و حتی برخی چهره‌های جمهوری خواه را به همراه داشته است. آن‌ها معتقدند لج بازی ترامپ و عدم انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور، پایه‌های «دموکراسی» آمریکا را تضعیف کرده و موجب «شرمساری» آن‌ها در جامعه جهانی شده است.
شاید اگر ترامپ همچون انتخابات ۲۰۱۶، شرکت «کمبریج آنالیتیکا» را در کنار خود می‌داشت نتیجه دیگری رقم می‌خورد. شرکت بزرگ داده کاوی و تحلیل داده که به زعم کارشناسان نقش پررنگی در پیروزی ترامپ در آن سال داشت. (متن کامل در ادامه مطلب)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۹ ، ۰۱:۰۰
محمدحسین آزادی

فرهنگ شهرت و یا همان سلبریتی پروری زاییده جوامع ماتریالیستی است. یعنی یکی از ابعاد و یا می‌توانیم بگوییم اهداف تفکر مادی، کسب شهرت در کنار کسب ثروت، مصرف گرایی، مقام و التذاذ‌هایی از این دست است. در واقع مشهور شدن و یا به اصطلاح لاتین «سلبریتی شدن» پاسخی از جانب اندیشه اومانیستی به تسکین نیازی فطری به نام احساس خوشبختی و یا احساس شادی است. (متن کامل در ادامه مطلب)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۴:۱۶
محمدحسین آزادی