میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

فانوس جشنواره عمار به مستند نقابدارها رسید

دوشنبه, ۳ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۵۶ ق.ظ

فانوس سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش ویژه آرمان روح الله به اثر "نقاب‌دارها" به کارگردانی محسن سلیم و تهیه کنندگی و پژوهشگری محمدحسین آزادی تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت هنرمندان؛ آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» امشب پنج شنبه - ۲۲ دی‌ماه - با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان حاضر در این رویداد در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

فانوس بخش مستند آرمان روح الله جشنواره عمار به علت «پژوهش جامع و مستند درباره‌ی بحران‌های اخیر ایران و منطقه و انسجام روایی قابل قبول» به اثر «نقابدارها» به کارگردانی آقای محسن سلیم و تهیه‌کنندگی و پژوهشگری محمدحسین آزادی تعلق گرفت.

مستند نقاب‌دارها که با حمایت مرکز مستند سوره تهیه شده با معرفی مرکز سایبری منافقین در آلبانی و مرکز اعتدال در عربستان سعودی، به برخی مصادیق نقش آفرینی عملیات‌های مجازی آنها و تأثیر آن بر جهان واقعی می‌پردازد؛ از جمله آشوب‌های سال ٩٨ در لبنان، عراق و ایران که اگرچه هر کدام با دلایل داخلی شروع شده بود، اما با تحریک این مراکز به سمت خشونت و آشوب کشیده شد. این مستند در انتها با استناد به منابع خارجی از جمله گزارش دانشگاه استنفورد که تمرکز بر حوزه زنان را یکی از اهداف اصلی غرب عنوان کرده بود، ماجرای فوت مهسا امینی و نقش آفرینی اکانت های جعلی و رباتی در آن را تشریح می‌کند.

در این بخش که مستندهای «اسم رمز مهسا» به کارگردانی آقای «یقموری»، «به بهانه آزادی» به کارگردانی آقای «مهدی نقویان»، «موقعیت فرید» به کارگردانی آقایان «سهیل درویشی و علی گودرزی» و «غیبت موجه» به کارگردانی «ستاره کوهکن-علی سرو» نامزد دریافت جایزه بودند، لوح‌های افتخار به آثار «پاییز حرم» به کارگردانی آقای «علی خسروی»، «خوبان عالم» به کارگردانی آقایان «امید مدحج و حمیدرضا بهوندی» و «برای بیرق» به کارگردانی آقای «محمود شهبازی» اهدا شد.

آزادی تهیه کننده و پژوهشگر این اثر متولد یاسوج بوده و دانش آموخته ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه صدا و سیما است و نگارش چندین کتاب و مقاله پژوهشی و ساخت چند برنامه تلویزیونی و مستند را در کارنامه خود دارد.

جهت دانلود و مشاهده مستند نقابدارها روی لینک زیر کلیک کنید:

سامانه اکران مردمی جشنواره فیلم عمار

لینک خبر در خبرگزاری ها:

خبرگزاری ایکنا

اطلاع رسانی حوزه هنری

سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری صداوسیما

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی