میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما، طی سال‌های اخیر، گسترش رسانه‌های اجتماعی فرآیند ارتباط افراد با یکدیگر را تا حدود زیادی تسهیل کرده است.
کاربران رسانه‌های اجتماعی اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند، با سایرین ارتباط می‌گیرند و در خصوص رویداد‌های ترند شده در این فضا بحث و تبادل نظر می‌کنند. با این حال، بسیاری از اطلاعاتی که اخیراً در این فضا منتشر شده، مشکوک به نظر می‌رسند و حتی برخی از آن‌ها به قصد فریب سایرین تولید می‌شوند، این محتوا‌ها غالباً «اخبار جعلی» نامیده می‌شوند. گسترش این پدیده ظرفیت ایجاد مشکلات جدی و مهمی را برای جوامع دارد و اثر آن بر رویداد‌هایی مختلف جهانی منجر به اتخاذ رویکرد‌های مقابله‌ای در سراسر جهان شده است.

(متن کامل در ادامه مطلب)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۰۱ ، ۰۲:۰۴
محمدحسین آزادی
به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما؛ طی سالیان گذشته نقش رسانه‌های اجتماعی در جوامع مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته است. اتفاقاتی نظیر حمله به کنگره آمریکا پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ از جمله نمونه‌هایی است که کارشناسان معتقدند تا حد زیادی ناشی از رسانه‌های اجتماعی بود.
در رویداد‌های دیگر جهان نیز رسانه‌های اجتماعی به خشونت‌های مذهبی و قومی دامن زده اند. اطلاعات غلط و گمراه کننده بسیاری نیز در این رسانه‌ها پس از همه گیری کرونا با سهولت و سرعت بالا گسترش یافت. پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک و توییتر در بسیاری از کشور‌ها به یک بستر اثرگذار در مناسبات عمومی تبدیل شده اند از این رو دولت‌ها رویکرد‌های مختلفی برای مدیریت و تنظیم گری آن‌ها در پیش گرفته اند.
(متن کامل در ادامه مطلب)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۰۱ ، ۰۱:۵۸
محمدحسین آزادی