میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی
این تشکل به داشتن مواضع صریح، بی پرده و شجاعانه که با آمد و رفت ها تغییر نمی کند، شهرت دارد و بخاطر همین امر مورد تحسین رهبر عزیز انقلاب قرار گرفته است. تشکیلات ما تشکیلاتی ولایی، فراگیر با رویکردی منطقی، صریح و به دور از ملاحظات جناحی خواهد بود و این به معنی حمایت نکردن از گفتمان ولایت و انقلاب نیست، ما همواره مدافع احزاب، جریانات و اشخاصی خواهیم بود که به معنای واقعی به دنبال تحقق گفتمان انقلاب و ولایت هستند و در مقابل جریاناتی که به دنبال تحمیل خود از راه فریب مردم و دور کردن ملت از دین و انقلاب و ولایت در قالب جدایی دین از سیاست باشند قویاً خواهیم ایستاد


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها عدد ما احاط به علمک

مهانان معزز، مسئولین محترم، اساتید گرامی و دانشجویان عزیز دانشگاه ولی عصر، عرض سلام، وقت بخیر و خیر مقدم جامعه اسلامی دانشجویان را پذیرا باشید. سال دولت و ملت همدلی و همزبانی رو گرامی می داریم. حضور یکایک شما عزیزان مایه دلگرمی ما برای قدم گذاشتن در راهی دشوار است. باری را بر دوش خواهیم کشید که سختی و حساسیت آن بر همگان آشکار است. علیرغم میل عده ای عَلَم تشکیلاتی ولایی را در دانشگاه ولی عصر بنا نهادیم، به اثرات و برکات این راه ایمان و یقین داریم و بر این باوریم که سنگ اندازی ها و ناملایمتی ها موجب دلسردی هیچ یک از بچه های پرانرژی این تشکل نخواهد شد. و همان هایی که می گفتند رغبت به چنین تشکیلاتی در بین جامعه و دانشجویان کم شده است امشب شاهد حضور پرشور دانشجویان مومن و بیدار دانشگاه باشند. راه ما تمام نشده است و تازه شروع شده و ابتدای کار است. این تشکل به داشتن مواضع صریح، بی پرده و شجاعانه که با آمد و رفت ها تغییر نمی کند، شهرت دارد و بخاطر همین امر مورد تحسین رهبر عزیز انقلاب قرار گرفته است. تشکیلات ما تشکیلاتی ولایی، فراگیر با رویکردی منطقی، صریح و به دور از ملاحظات جناحی خواهد بود و این به معنی حمایت نکردن از گفتمان ولایت و انقلاب نیست، ما همواره مدافع احزاب، جریانات و اشخاصی خواهیم بود که به معنای واقعی به دنبال تحقق گفتمان انقلاب و ولایت هستند و در مقابل جریاناتی که به دنبال تحمیل خود از راه فریب مردم و دور کردن ملت از دین و انقلاب و ولایت در قالب جدایی دین از سیاست باشند قویاً خواهیم ایستاد، ما معتقدیم که در چهارچوب قانون اساسی و ولایت، دیدگاه ها و سلایق متنوع سیاسی می توانند در جهت پیشبرد اهداف عالیه ی این انقلاب قدم بردارند، افراط و تفریط در غالب امور پسندیده نیست، عبور از قانون قابل پذیرش نیست، عبور از خطوط قرمز قابل پذیرش نیست، عدم تحمل مخالف قابل پذیرش نیست، کنار گذاشتن نیروهای دلسوز و ارزشی به بهانه های سیاسی، خیانت به انقلاب و مردم است که می بایست نسبت به آن پاسخگو بود.

جامعه اسلامی دانشجویان حامی حرکات مثبت دولت ها و منتقد حرکات منفی آنها خواهد بود و گفتمان ولایت سرلوحه فعالیت ها خواهد بود اما اگر جایی خدای ناکرده تصمیم یا موضعی ناصحیح گرفته شد این به معنای اشکال به گفتمان ولایت نیست.

ما به دنبال ایجاد فضای سالم و با نشاط سیاسی و فرهنگی در دانشگاه خواهیم بود که دانشجو را به اندیشیدن در امور اطراف خود وا دارد. البته فضای با نشاط به معنای زیر پا گذاشتن اصول و ارزش ها نیست، ما مخالف نشاط، شادابی و تفریحات سالم نیستیم، کسی مخالف استفاده از هنرهای مختلف همچون موسیقی نیست لکن هنر باید ابزاری برای رشد و تعالی باشد نه ابزاری در جهت دور کردن انسان از معنویت و اهداف الهی.

یکی از توصیه های مقام معظم رهبری به جامعه اسلامی دانشجویان حرکت ثبوتی در دانشگاه هاست نه حرکت نفیی. ما هم این فرمایش را نصب العین خود قرار می دهیم و اعلام می کنیم که در کنار سایر تشکل ها خواهیم بود و حرکت نفیی انجام نخواهیم داد. ما هم بسیجی هستیم هم عدالت خواهی را دوست داریم و با تمام وجود در جاهایی که نیاز باشد دست در دست هم خواهیم داد.

امیدواریم سایر تشکل هایی که در این دانشگاه به روی کار خواهند آمد دوستانه از ما بپذیرند که دانشجو بازیچه دست جریانات سیاسی نبوده، نیست و نخواهد بود، دانشجو دلسوز جامعه است و بیدار است و آگاه و در تصمیم گیری ها آنچه را که خود تصمیم می گیرد انجام خواهد داد. امیدواریم که فضای توأم با آرامش کنونی این دانشگاه و روند رو به رشد آن ادامه یابد، و تشکل ها فضایی آرام و منطقی را برای دانشجویان دانشگاه فراهم آورند که در جهت افزایش بصیرت و آگاهی آنها مثمر به ثمر باشد.

در پایان پس از تقدیر از همکاری مسئولین محترم دانشگاه برای همکاریشان در تأسیس و ایجاد جامعه اسلامی دانشجویان سپاسگزاری می کنیم و نگرانی خود را نسبت به بحث بودجه بندی تشکل ها اعلام می کنیم، امیدواریم که این موضوع ابزاری برای جلوگیری از فعالیت های مؤثر تشکل ها نباشد.
 

 

بار دیگر از حضور یکایک شما عزیزان تشکر و قدردانی می کنم، حضور شما سنگینی کار را برای ما بیشتر کرد. از اینکه در محضر اساتید و حضار محترم سخنوری کردم عذرخواهی می کنم.

کلام خود را با شعری از سعدی شیرازی به پایان می برم:

به زخم خورده حکایت کنم ز دست جراحت

که تندرست ملامت کند چو من بخروشم

مرا مگوی که سعدی طریق عشق رها کن

سخن چه فایده گفتن چو پند می‌ننیوشم

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

 

 لینک خبر در خانه خشتی را اینجا ببینید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی