میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر رفسنجان در مورد خصصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه گفت: مسئولان باید عواقب ناشی از این تصمیم را هم در نظر داشته باشند و ابتدا خود وزارت علوم و دانشگاه‌ها باید برای افزایش کیفیت امکانات رفاهی بصورت دولتی تلاش کنند. 

محمد حسین آزادی، دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در مورد خصصوصی شدن امکانات رفاهی دانشگاه بیان داشت: آنچه که در ماده بیستم برنامه پنجم توسعه توسط دولت آورده شده، موجب نگرانی ماست، باید توجه داشت که کشور ما یک کشور اسلامی است و در آموزه های اسلامی و قرآنی تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد.

 
وی افزود: چنانچه این ماده طوری طرح شده که ماموریت اصلی دانشگاه ها را آموزش می داند و مقوله مهم تربیتی را نادیده گرفته است و از طرفی ممکن است مسئولان بگویند برای افزایش کیفیت ارائه خدمات رفاهی این امکانات به بخش خصوصی واگذار و از ساختار دانشگاه ها جدا می شوند؛ اما مسئولان باید عواقب ناشی از این تصمیم را هم در نظر داشته باشند، ابتدا خود دستگاه وزارت علوم و دانشگاه ها می بایست برای افزایش کیفیت امکانات رفاهی بصورت دولتی تلاش کنند.



این فعال دانشجویی تصریح کرد: اینکه ما امکانات رفاهی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، باعث افزایش نرخ ارائه این خدمات به دانشجویان می شود. ما در بسیاری از مناطق کشور با فقر و تنگ دستی خانواده ها مواجه هستیم، واقعا دانشجویانی هستند که از لحاظ مالی بشدت مشکل دارند و توانایی پرداخت این هزینه ها را ندارند، مثلاً در دانشگاه ولی عصر دانشجویی بود که به مسئول نهاد مراجعه کرده و گفته بود چهار روز است غذا نخورده، ولی متاسفانه عده ای این موارد را نمی بینند، وقتی که دانشجو نتواند هزینه خواب و خوراک خود را در دانشگاه تامین کند یا مجبور است که ترک تحصیل کند یا فکر و دغدغه اش بجای درس خواندن مسائل مالی است و خدایی ناکرده ممکن است بخاطر تامین هزینه ها دست به کارهای ناصحیح بزند.

 
آزادی خاطرنشان کرد: امید است با اصلاح این قانون، فرصت آموزش را از فرزندان محروم کشورمان نگیریم و نگذاریم که استعدادها بخاطر فقر مالی در کشورمان از بین بروند؛ چرا که این انقلاب انقلاب مستضعفان است. یقیناً دانشجویی که طعم محرومیت را چشیده باشد؛ اگر از طریق علم بجایی برسد نسبت به کشور و انقلاب دلسوزتر است تا آن شخصی که در اوج امکانات و به سبب ثروت و پول پیشرفت کرده است. اکثر بزرگان و دانشمندان شاخص جهانی و اسلامی را هم که نگاه بیندازیم از طبقه ضعیف و محروم بوده اند و  قبل از اینکه استاد علم باشند، استاد اخلاق بوده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی