میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

کارگردانی آمریکا در سریال برجام

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ
برجام

اسرائیل، دلیل اصلی تضعیف خود در منطقه را وجود نظام مقتدر جمهوری اسلامی و حمایت‌های صریحانه آن از محور مقاومت می‌بیند، به همین دلیل از اوایل انقلاب بر آن است تا با استفاده از ابزارهای گوناگون نظیر حامیان و شرکای بین‌المللی و سازمان‌های جهانی فشارهای طاقت فرسایی را بر نظام وارد سازد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛* مسئله فلطسین، مسئله ای است که رهبر انقلاب از آن بعنوان مهم ترین مسئله جهان اسلام یاد می کنند، ایشان بزرگ ترین نقطه قوّت جمهوری اسلامی را حمایت از فلسطین می دانند و آن را از اصول اولیه و جدایی ناپذیر انقلاب اسلامی معرفی می کنند.


رهبری، علت اصلی فشارهای همه جانبه استکبار جهانی و در رأس آنها رژیم آمریکا را حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین می دانند و طرح موضوعاتی از قبیل تضییع حقوق بشر و مسائل هسته ای را بهانه های کذب مستکبرین برای فشار بر ایران عنوان می کنند.


بی شک انقلاب اسلامی، حرکت پرشتاب جنایات و اشغالگری های رژیم صهیونیستی را بشدت کند کرده است، رژیمی که با دروغ، فریب، قتل عام و خونریزی، با زور و قلدربازی و حمایت مستکبرینی چون آمریکا و انگلیس شکل گرفت و از اِعمال هر جنایتی برای رسیدن به اهداف و پروتکل ننگین خود ابایی ندارد امروز و به یُمن وجود شاخه های مردمی مقاومت در منطقه نظیر حزب الله لبنان و حماس از موضع هجومیِ اوایل شکل گیری به موضع دفاعی تغییر روش داده است.

 

اسرائیل، دلیل اصلی تضعیف خود در منطقه را وجود نظام مقتدر جمهوری اسلامی و حمایت های صریحانه آن از محور مقاومت می بیند، به همین دلیل از اوایل انقلاب تا کنون بر آن است تا با استفاده از ابزارهای گوناگون نظیر حامیان و شرکای بین المللی، رسانه های تبلیغاتی و سازمان های جهانی فشارهای طاقت فرسایی را بر نظام اسلامی وارد سازد.


همانطور که در ابتدا آورده شد رهبر انقلاب بارها نسبت به دستاویز بودن موارد مطرح شده از سوی دشمنان، بر اهمیت مسئله فلسطین و عدم فراموشی آن تاکید کرده‌اند، متاسفانه پس از انعقاد قرارداد برنامه جامعه اقدام مشترک –برجام- که طی آن قرار بود تحریم های مالی و اقتصادی علیه کشور در قبال اجرای تعهدات برطرف شود هر روز به بهانه های جدیدی به تاخیر می افتد و دست درازی امریکایی ها به اموالی کشور ادامه دارد. یکی از اخرین این بهانه ها که در چند وقت اخیر بارها توسط سخنگویان و رسانه های امریکایی بعنوان مانع دست یابی ایران به منابع مالی مطرح شده است حمایت ایران از آنچه آنها تروریسم می خوانند، بوده است. البته رهبر انقلاب پیش از توافق، به مذاکره کنندگان در خصوص تداوم بهانه ها و زیاده خواهی های طرف غربی و امریکایی هشدار داده بودند.


می توان گفت برجام تبدیل به سریالی شده است که کارگردانی آن را آمریکایی ها برعهده گرفته اند و پس از پایان هر قسمت خلاصه ای از قسمت بعد مطرح می شود و متاسفانه دولت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود در این مسیر گام بر می دارد. 


تعهد تازه دولت ایران به کارگروه اقدام مالی (FATF) از تازه ترین مواردی است که امریکایی ها طراحی کرده اند و دولت ایران به دنبال اجرای آن است و می تواند خسارات جبران ناپذیری را در مسیر حمایت از محور مقاومت در منطقه و تخلیه اطلاعاتی مشترکین بانکی کشور بوجود آورد.


سازمان های بین المللی اعم از سازمان های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حقوقی هیچگاه سازمان های مورداعتمادی برای ما نبوده اند و سایه صهیونیست ها و آمریکایی ها همیشه بر آن ها سنگینی کرده است و رهبر انقلاب نیز بارها این سازمان ها را تحت سیطره صهیونیست ها دانسته اند، سازمانی که در عرض چند دقیقه، کشوری جعلی و غاصب را به رسمیت می شناسد، بارها از آن حمایت می کند، چشم بر قتل عام هزاران زن و کودک بی گناه می بندد، براحتی آب خوردن قطعنامههای پوچش توسط یک کشور وتو می شود و بواسطه مشتی دلار رژیمی کودک کش را تبرئه می کند چطور می تواند اعتماد ما را جلب کند؟! 


آمریکایی ها با صراحت تمام، بخشی از بودجه کشور خود را با افتخار در مسیر حمایت از اسرائیل و تجهیز نظامی آن صرف می کنند تا هر چند وقت یکبار با انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی و ممنوعه زنان و کودکان بی گناه به خاک و خون کشیده شوند. در مقابل، جنبش های مردمی که در خاک کشور خود صرفاً برای دفاع از مردم بی گناه در مقابل تجاوزهای وحشیانه اسرائیل بوجود آمده اند، تروریست خوانده می شوند و حمایت جمهوری اسلامی بعنوان یک وظیفه دینی و انسانی از آنها حمایت از تروریسم مطرح می شود و سازمانی همچون کارگروه اقدام مالی بوجود می آید تا این خط ارتباطی را بطور رسمی و قانونی قطع کند و نگرانی های صهیونیست ها برطرف گردد و محور مقاومت در منطقه از بین برود.


وجود نیروهای شجاع و قهرمان حزب الله و حماس، کابوس شبانه صهیونیست نشینان مناطق اشغالی است و خواب راحت را بر آنان حرام کرده است و دولت محترم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشد که اینطور که عیان است برجام سرابی است که امریکایی ها برای از بین بردن آرمان ها و اهداف نظام اسلامی طراحی کرده اند و هر روز بهانه ای تازه در این مسیر می تراشند تا ما بطور کامل خلع سلاح شویم و همچون حکومت های خودباخته ی عربی طرح سازش امضا کنیم و برای خدمت به آنها تا زانو خم شویم.


در این شرایط لازم است تا دولت محترم به طور شفاف در قبال این اقدام خود به امت اسلامی توضیح دهد و دلسوزان انقلاب بیش از پیش نسبت به مسئله حمایت از فلسطین و اصول اساسی انقلاب توجه ویژه داشته باشند تا از انحراف کشتی انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود جلوگیری شود.


لینک یادداشت در خبرگزاری دانشجو را از اینجا ببینید




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۰
محمدحسین آزادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی