میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

محمدحسین آزادی

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان در واکنش به مصوبۀ اخیر مجلس نمایندگان امریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران گفت: با توجه به بدعهدی های مکرر آمریکا،این انتظار می‌رود که دولت سر خود را از زیر برف بیرون بیاورد و با ملت صادقانه سخن بگوید.

محمد حسین آزادی، دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در واکنش به مصوبۀ اخیر مجلس نمایندگان امریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران بیان داشت: رفتار غربی ها بخصوص امریکایی ها در دوران پسابرجام چیز دور از انتظاری نبوده و نیست، رهبر انقلاب بعنوان دلسوزترین فرد به کشور بارها نسبت به مکر و حیله طرف مقابل هشدار دادند و اعلام بی‌اعتمادی کردند که متاسفانه دولت یازدهم توجهی نداشت و منتقدین را در تریبون های مختلف و در روزنامه های همسو با عناوین مختلف متهم می کردند، اینک آنچه که رفته رفته از برجام دارد عاید کشور و مردم ما می‌شود، چیزی جز از بین رفتن عزت ما نیست.

وی افزود: صنعت هسته ای ما که بهای آن شهادت دانشمندان بزرگمان و ایستادگی ملت بود، در عرض چند روز برچیده شد و آنچه که برای ما برجای مانده بد عهدی امریکایی ها و سکوت دولتمردانی است که بخاطر برجام جشن می گرفتند و مدال افتخار بر سینه همدیگر می چسباندند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: موارد متعددی در برجام وجود دارد که از سوی امریکایی ها نادیده گرفته می شود و عدم فروش هواپیماها که روزنامه های همسوی دولت آن را شاه ماهی برجام می دانستند و با تیتر درشت از آن یاد می کردند، یکی از آنهاست. چنانچه رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی ابتدای سال خود در  حرم مطهر رضوی صراحتاً اعلام کردند که دولت و تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور کرده و به آن معترف شده است.

آزادی گفت: بنظر بنده پیام امریکایی ها در این خصوص به دولت ما این است که ایالات متحده بر راه باطل خود استوار است و این دولت ایران است که بر طریق حق خود تردید دارید.

 
وی تصریح کرد: عجیب است که با وجود این همه خیانت و بدعهدی امریکایی ها در طول تاریخ و الان در قضیه برجام بازهم می بینیم که عده ای درون کشور سینه چاک امریکایی ها هستند و جالب تر آنکه از امام و انقلاب هم دم می زنند؛ در حالی که امام خمینی(ره) از ابتدای نهضت امریکا را مستکبر و خائن به ملت می دانست.

 
دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان ادامه داد: از اقای بان کی مونی که بخاطر پول چشم بر جنایات رژیم های کودک کشی چون اسرائیل و عربستان می بندد، نمی توان انتظار حرف هایی غیر از این داشت، سازمان های جهانی عروسک خیمه شب بازی امریکایی هستند و هر چه امریکا نیت کند آنها تکرار می کند.
 
آزادی تصریح کرد: این انتظار می رود که دولت سر خود را از زیر برف بیرون بیاورد و برای یکبار هم که شده با ملت خود صادقانه و بدون پنهان کاری در خصوص خیانت های آمریکا در برجام سخن بگوید اگر به حرف نیایند و به سکوت خود ادامه دهند، تاریخ آنها را بازخواست خواهد کرد.
 
وی گفت: البته بجز دولت، مجلس شورای اسلامی هم در این قضایا سهیم است، از آن طرف می بینیم که مجالس امریکا آن طور قاطعانه برخورد می کنند و دولت خود را برای حفظ منافع نامشروعشان تحت فشار قرار می دهند و از این سو و در کشور ما شاهد هستیم که مجلس ما صراحتاً و با اقدام متناسب وارد عمل نمی شود.


این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اینکه صرفاً پشت تریبون یک تهدیدی هم کنیم که اقدام متقابل نمی شود. اقایان نماینده در دوره قبلی کم کاری کردند و رهبر انقلاب مجبور شدند که شروط نه گانه را مطرح بسازند، اینک با وجود وظیفه مجلس در خصوص دفاع از آن شروط باز هم می بینیم که از سوی مجلس کم کاری صورت می گیرد و حاضر نیستند اعلام کنند که شروط رهبر انقلاب زیر پا گذاشته شده است و از دولتی ها توضیح بخواهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی