میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

در دانشگاه کدام تشکل را برگزینیم؟-قسمت اول

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ


با توجه به شروع سال تحصیلی و آغاز تحصیلات دانشگاهی برخی از عزیزان و لزوم انتخاب یک تشکل مطلوب و اسلامی توسط آنها بر آن شدیم تا به بررسی ویژگی های تشکل های مطلوب اسلامی بپردازیم که طی چند بخش خدمت شما دوستان عزیز ارائه می گردد.

محمدحسین آزادی: با توجه به شروع سال تحصیلی و آغاز تحصیلات دانشگاهی برخی از عزیزان و لزوم انتخاب یک تشکل مطلوب و اسلامی توسط آنها بر آن شدیم تا به بررسی ویژگی های تشکل های مطلوب اسلامی بپردازیم که طی چند بخش خدمت شما دوستان عزیز ارائه می گردد؛
ضرورت تشکل یکی از بدیهیات است زیرا فطرت حق خواه هر انسان به فوائد کار دسته جمعی و منظم و شکل یافته و مرتبط و برنامه دار و با مدیریت برگزیدگان از اعضاء به آسانی پی می برد و نیازی به استدلال هم ندارد و زیان پراکندگی و تفرقه و بی نظمی و هرکس کاری به دلخواه انجام دادن را به راحتی در می یابد و قبول دارد. از این رو برای ضرورت تشکل نیازی به آوردن دلیل نیست. تشکل یعنی شکل پذیری و در اصطلاح به گروهی که دارای اهداف کلی و نقطه نظرهای مشترک هستند و روابط خاصی با یکدیگر در چهارچوب مشخصی دارند اطلاق می شود. تشکل برای هر نوع فعالیت غیرانفرادی ضروری است و هر مکتب و مسلک و یا گروهی، این ضرورت را بگونه ای اثبات می کنند. در مکتب اسلام نیز تشکل امری ضروری می باشد و آن را هم از راه شرع، و هم از عقل و تجربه می توان اثبات نمود.
پس از مسلم شدن ضرورت تحزب و تشکیلات، طبعاً این سؤال مطرح می شود که آیا هر تشکیلات و تشکلی مورد تایید است؟ و در هر چیز می توان قدم نهاد و عضویت هر سازمانی را پذیرفت؟
پاسخ آن بسیار روشن است که در هر عصر و زمان دو نوع تشکیلات می تواند وجود داشته باشد. یک تشکیلات خدایی و یک تشکیلات شیطانی. تشکیلاتی که بت و لهو نباشد و تشکیلات که بت و لهو باشد، به عنوان مثال تشکیلات و حزب حضرت موسی کلیم ا... (ع) تشکیلات است و حزب فرعون هم تشکیلات، حزب نخست با فرعون مبارزه می کند و او را سرنگون کرده و جریان سیاست و حاکمیت او را کور می کند و تشکیلات دوم با موسی(ع) به مبارزه بر می خیزد. تشکیلات حزب ا... و حزب رسول ا... و امامان معصوم (ع) تشکیلات است و احزاب شیطانی بنی امیه و بنی العباس و ناکثین و قاسطین و خوارج نهروان هم تشکیلات، تشکیلات خدایی و خداجویان حاکمیت حق را تثبیت و استمرار می بخشد و تشکیلات شیطانی علیه حق ستیز کرده و شخصیتی مانند علی(ع) را در محراب عبادت و حسین(ع) را در قتلگاه کربلا با فجیع ترین وضعی به قتل می رسانند. تشکیلات را می توان به آب و حرکت انقلاب اسلامی را به کشتی تعبیر کرد که به گفته مولوی:
آب در کشتی هلاک کشتی است
آب اندر زیر کشتی پشتی است
تشکیلات مثبت و حزب اللهی می تواند کشتی انقلاب اسلامی را به ساحل نجات برساند و حزب شیطان می تواند به انقلاب اسلامی صدمه بزند و سد و مانع شود.
بنابراین پس از ایمان به ضرورت تشکیلات باید با دقت و با تحقیق وارد یک تشکیلات اسلامی شد که جامع آن خصلت های ستوده و دور از تمام ناخالصی ها و نکوهش ها باشد و اگر کورکورانه و با تقلید از این و آن وارد تشکیلاتی می شویم که چنین نباشد خدای ناکرده ممکن است سر از گروهک های خطرناکی همچون  خوارج، فرقان و حزب خلق مسلمان و منافقین پیکار در آوریم و عمر خود را به بطالت بگذرانیم و ناخودآگاه دستمان به خون علی گونه های زمان آغشته شود. باید توجه داشت که امروزه در دانشگاه ها تشکیلاتی حضور دارند که پسوند اسلامی دارند ولی در محتوا و عمل چیز دیگری را از خود نشان می دهند.
حال با روشن شدن مسئله فوق، طبعاً این سؤالات مطرح می شود که؛
ویژگی های تشکل های حزب اللهی و تشکل های شیطانی چیست؟ چگونه آنها را از هم باز بشناسیم؟ و وظایف امروز ما چیست؟
در قسمت های بعد به این سئوالات، پاسخ خواهیم داد.

💢 برگرفته شده از mh-azadi.blog.ir
📥 به کانال تلگرام ما بپیوندید @mh_azadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی