میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

«جوانان انقلابی»؛ کلید اقتدار انقلاب اسلامی

پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۱ ق.ظ

بازخوانی یادداشت «جوانان انقلابی»، کلید اقتدار انقلاب اسلامی بمناسبت دیدار رهبر انقلاب با نخبگان علمی جوان کشور؛

یادداشت دانشجویی*؛ یکی از کلیدهای مهم مقابله مقتدرانه با دشمنی‌های پایان ناپذیر استکبار و استعمار که رهبر حکیم انقلاب بر آن اصرار دارند،«حفظ و تقویت روحیه انقلابی‌گری بخصوص در جوانان» است. این نگاه حکیمانه در واقع امتداد خط و مشی بنیانگذار کبیر انقلاب است؛ از منظر امام خمینی (ره) نیز جوانان، ذخیره‌های عظیم الهی هستند و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در گرو مبارزه علمی و عملی آنان است. 

 

پیگیری و بررسی منویّات رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد، بی‌توجهی مسئولین و مراجع ذی ربط به جوانان و نقش آنان در حفظ و صیانت انقلاب و دستاوردهای انقلاب از دغدغه‌های جدی معظمٌ له می‌باشد؛ ایشان در یکی از دیدارهای خود با اقشار مردم، از مسئولین می‌خواهند که«جوانان انقلابی را گرامی بدارند» و هشدار می‌دهند که«این بی‌توجهی‌ها و تخریب جوانان انقلابی به نام افراط، بازی در نقشه دشمن است که به دنبال کشتن روحیه حماسی و انقلابی در جوانان هستند». 

 

در واقع جوانان بدلیل برخورداری از نفوس پاک و مبرا بودن از نگاه‌های مصلحت اندیشانه و منفعت جویانه و بدور از نگاه‌های سخیف سیاسی و حزبی، به مسائل مختلف می‌نگرند و بدون ترس و واهمه و با جسارت به بیان دیدگاه‌ها و طرح انتقادات دلسوزانه در مورد موضوعات مختلف می‌پردازند؛ از این رو توجه، احترام و استفاده از ظرفیت‌های جوانان انقلابی امری لازم و ضروری است.

 

روحیه حماسی و انقلابی در جوانان باید ایجاد و در جوانان متعهد، تقویت شود؛ چرا که اینگونه خصایص درونی است که موجب شکسته شدن سد باطل شیطانی و خروج شیطان از حریم اسلام شده و خواهد شد. 

 

از سوی دیگر تحقق«اقتصاد قوی و مقاوم» و«توسعه روزافزون علم»، که از نظرگاه رهبر انقلاب، جهت مقابله مقتدرانه در برابر استکبار و استعمار، مهم ارزیابی شده‌اند، خود تا حدود زیادی وابسته به نیروی جوان کشور می‌باشد.

 

علاوه بر این توجه مسئولان به جوانان و تقویت ایشان، موجب توسعه روز افزون علم و در نتیجه برآوردن نیازهای کشور در ابعاد مختلف و دست یابی به اقتصادی قوی و مقاوم می‌گردد و اتکای کشور به دولت‌های استعماری را از بین خواهد برد. 

 

امروزه عدم باور نسبت به نیروی عظیم جوانان کشور و ظرفیت‌های سرشار درونی را می‌توان یکی از دلایل نگاه کدخدا و رعیت محوری برخی از افراد و مسئولان در مقابل دول استکباری، و ختم همه راه های خوشبختی و نجات به غرب، دانست؛ در حالی که همواره پیشرفت و خوداتکایی هر کشوری منوط به تمرکز بر ظرفیت‌های درونی آن کشور است. 

 

سخن آخر آنکه، تداوم و سر زندگی انقلاب اسلامی نیازمند حفظ و تقویت روحیه انقلابی جوانان و همچنین شناساندن و تحلیل حوادث تاریخی و ملی برای جوانان می‌باشد؛ از دیگر سو، تضعیف روحیه انقلابی و به فراموشی سپردن وقایع تاریخی مربوط به خیانت‌ها و جنایات مستکبرین علیه ملت ایران که از اهداف اصلی دشمنان می‌باشد و متاسفانه عده‌ای در درون کشور خواسته یا ناخواسته به آن دامن می‌زنند، موجب انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود و به فرموده رهبر انقلاب:«موجب بروز خطا در شناخت راهِ حال و آینده کشور می‌شود»، این انقلاب تا رسیدن پرچم آن به دست صاحب اصلیش می‌بایست نسل به نسل بر پایه اهداف عالیه خود با صلابت تمام به پیش رود و این پیش برد جز با حفظ این روحیه در مسیر دشوار دشمنی‌های غرب و شرق می‌سر نمی‌شود.

 

در پایان امید است که مسئولین با ایمان به صدق وعده اللهی، نسبت به فرمایشات و منویّات رهبر عزیز انقلاب اهتمام تام و تمامی داشته باشند و ضمن توجه به دغدغه‌ها و مسائل جوانان، از نیروی عظیم جوانان مستعد ایران اسلامی‌‌نهایت استفاده را ببرند و بدانند که کلید پیشرفت کشور و اعتلا و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نه در ارتباط با مستکبرین بلکه در حمایت و گرامی داشت جوانان مؤمن و متعهدی است که در میدان‌های سخت و دشوار به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند.

تاریخ انتشار: 1394/06/22

منبع: پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی