میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

نیاز دانشگاه امروز به الگویی مانند «شهید چمران»

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدحسین آزادی فعال دانشجویی طی یادداشتی بمناسبت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران نوشت: مصطفی چمران همان الگوی دانشگاهی است که انقلاب ما برای‌ نیل به اهدافش به آن نیاز ضروری‌ دارد. انسانی‌ که در اوج جایگاه علمی، خاضع‌ترین است و علمش مانع از تکلیفش نشد.


متن این یادداشت به شرح زیر است:

« امروز سالگرد شهادت بزرگ مردی است که علم را با ایمان و تخصص را با تعهد در هم آمیخت.

مصطفی چمران همان الگوی دانشگاهی است که انقلاب ما برای‌ نیل به اهدافش به آن نیاز ضروری‌ دارد. انسانی‌ که در اوج جایگاه علمی، خاضع‌ترین است و علمش مانع از تکلیفش نشد.

چه بسیارند کسانی که رسیدن به اندک جایگاهی از علم یا قدرت سرمستشان می‌کند و هوای روشنفکری- به معنای غیرواقعی‌اش- برشان می‌دارد؛ و چنان در علم اندک مادی شان غوطه‌ور می‌شوند که گویی جهان در وجود آنها خلاصه شده است.

چمران ترجمان استادی است، استادی عالم که علمش را جهت صحیح بخشید و اجازه نداد علمِ خالی از خدایِ غرب طغیان کند و وی را چون برخی از عالمان روسیاه به وادی ظلالت کشاند.

چمران به معنای راستین کلام، احساس مسئولیت دینی، ملّی و بین‌المللی کرد و در تمام این میادین، عالمانه، عاشقانه و عارفانه نقش آفرینی کرد، از فرماندهی در بلندی‌های جبل عامل برای‌دفاع از مظلوم در برابر ظالم ‌غاصب صهیونیستی تا فرماندهی در پاوه و سوسنگرد در برابر متجاوز به اسلام و ایران.

راز همه این دلاوری‌ها یک نکته مهم و آن خداباوری است، خدایی که چمران عاشقش شده و مخاطب خاص تمام نجواهای شب و روزش گشته همین جسارت را به وی می دهد تا در دوقطبی دستان پر از سلاح های مرگبار قلدرمآبان و دستان خالی جوانان ایرانی و لبنانی، برای اندک لحظه‌ای احساس ناامیدی و ترس به خویش راه ندهد و دست و پا و جوارح خداترس را برای فائق آمدن بر خدم و حشم مسلح دشمن تهی از ایمان کافی بداند.

تمام این خصایص بعلاوه حضور موثرانه در جنبش‌های دانشجویی همان دلایلی است که انتظار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از خروجی دانشگاه های جمهوری اسلامی را چمران‌ها می‌کند.»


http://fna.ir/BDJXNW

http://www.snn.ir/detail/News/615000/158

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی