میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

خاطرات سفیر

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳ ب.ظ

تقریظی بر کتاب #خاطرات_سفیر

و من شدم #ایران! من باید پاسخگوی همه نقاط قوت و ضعف ایران می بودم. انگار من مسئول همه شرایط و وقایع بودم ... تصمیم گرفته شده بود! من سفیر ایران بودم و حافظ منافع کشور و مردمش.

(متن کامل در ادامه مطلب)

کتاب #خاطرات_سفیر نوشته خانم دکتر نیلوفر شادمهری است ایشون از اساتید دانشگاه هنر هستن و این کتاب مجموعه خاطراتشون از دوران تحصیل در فرانسه است، دیروز توسط سیدعارف علوی معاون مجمع ناشران انقلاب بمن هدیه شد.

خانم دکتر نیلوفر شادمهری عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران

خوندنش نصف روزی طول کشید؛ خیلی خوب فرهنگ حاکم بر اون کشور و دانشجویان مسلمون(!) و غیرمسلمونی که در اونجا تحصیل میکردن رو به بند جملات می کشونه.
میشه دختر بود مسلمان بود شیعه بود و در یک کشور لاییک بدون اینکه مثل خیلی از افراد خودباخته که تا از آسمون ایران خارج میشن حجاب از سر میکشن و کاف پیوست شلوارشون میشه! اعتقاداتت رو حفظ کنی و همرنگ جماعت نشی و در بالاترین سطوح علمی تحصیل کنی و موفق بشی و در کنار تحصیل علم، یک سفیر فرهنگی تمام عیار برای فرهنگت در بین جماعتی باشی که اطرافت زندگی می کنن و دائم تو رو به مثابه کشورت زیر نظر دارن.

شخصیت های جالبی در این کتاب مطرح میشن و هر کدمشون بخشی از جامعه رو نمایندگی می کنن، امبروژا که یکی از دانشجویان آمریکایی ماجراست شخصیت جذاب و جالبه داستانه ... 

#خاطرات_سفیر
#نیلوفر_شادمهری
#فرانسه
#دانشجو


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی