میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی



امسال بعد از ماه ها دوندگی و پیگیری مستمر و گذر از خان های متعدد، با طی روال قانونی و آئین نامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در نظر گرفتن اسناد بالادستی سازمان صداوسیما، اولین تشکل دانشجویی این دانشگاه رو در چهل و هشتمین سال تأسیسش راه اندازی کردیم.

بعد از تأسیس تشکل جامعه اسلامی دانشگاه ولی عصر(عج)، این دومین تشکلیه که در دوران تحصیلم افتخار راه اندازیش رو دارم که امیدوارم هر دو باقیات صالحات باشن و به قول شهید بهشتی، باری از دوش این انقلاب و مردم بردارن.

شرایط دانشگاه صداوسیما به سبب فضای غیر دانشجویی حاکم و عدم تحرک بخش اعظم دانشجویان این دانشگاه سخته ولی جایگاه این دانشگاه، نقش اون در تأمین نیروهای رسانه ملی و اهداف و مأموریت هایی که متناسب با این فضا تعریف کردیم نویدبخش آینده ای روشن برای این تشکل و به تبع دانشگاه و سازمان صداوسیماست.

چند سالی فرصت لازمه تا جامعه رسانه اسلامی بتونه خودش رو تثبیت کنه و به بازدهی و خروجی برسه، ان شالله اون روز دیر نخواهد بود.

بخشی از بیانیه تشکل که در خبرگزاری ها منتشر شد رو قرار میدم:

" در عصر حاضر به دلیل پیشرفت و گسترش علم ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسانه‌ها بخصوص از نوع نوین آن، به مهم‌ترین آوردگاه جبهه حق و باطل مبدل گشته چنانچه مرزهای جغرافیایی مفهوم مرسوم خویش را ازدست‌داده‌اند و شاهد نفوذ دشمنان به حریم خانواده‌ها و جوانانمان هستیم. بی‌شک در این عرصه که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هدفش استحاله نظام جمهوری اسلامی و تغییر در باورها و ارزش‌های مردم بخصوص جوانان، نخبگان و فعالین دانشجویی است؛ صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به سبب تشکیلات گسترده آن‌ که امام راحل عظیم‌الشأن از آن با عنوان دانشگاه عمومی یاد فرمودند، نقش بی‌بدیلی در کانال‌کشی فکری و محتوایی به اذهان عمومی، حراست و حفاظت از نظام اسلامی، مقابله با تحرکات دشمن و تبلیغ و ترویج معارف و اندیشه‌های ناب اسلامی و انقلابی را داراست؛ وظایف خطیری که بدون بهره‌مندی از نیروی انسانی از بن دندان معتقد به اصول و معارف اسلام و انقلاب دست نایافتنی است.

از آنجا که دانشگاه صداوسیما مهم‌ترین مرکز تربیت و پرورش نیروی رسانه ملی است، لزوم تربیت نیروهای انقلابی، کارآمد، روشنفکرو تشکیلاتی در این دانشگاه ضروری بنظر میرسد، هدفی که جز در بستر تشکیلات دست یافتنی نبوده و نیست. خلأ وجود تشکیلاتی منسجم، هدفمند و با برنامه در این دانشگاه در طول سالیان متمادی مانع از توفیق دانشگاه در عمل به رسالت خویش گشته است."


لینک کامل:

http://fna.ir/bm4inp


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی