میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما گفت: مطالبه جدی‌ ما این است که راه برای تربیت، ورود و به‌کارگیری جوانان توانمند، زبده و کارآمد انقلابی به رسانه ملی فراهم شود چیزی که رهبری هم چندین بار نسبت به اجرایی شدن آن تأکید داشته اند.

متن کامل در ادامه مطلب


محمدحسین آزادی دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، قریب به اتفاق نمایندگان دانشجویی از عملکرد صداوسیما گلایه داشتند. خود رهبری نیز اعلام داشتند که گلایه‌های دانشجویان را قبول دارند و نسبت به صداوسیما موضع انتقادی دارند.

وی ادامه داد: این مواضع و انتقاد گروه‌ها و تفکرات مختلف جامعه نشان می‌دهد اشکالی اساسی وجود دارد. مردم رسانه‌ای را دوست دارند که صادقانه و عالمانه وضعیت جامعه را همان‌گونه که هست نشان دهد و حرف و سخنشان را مطرح کند چیزی که حضرت امام نیز صداوسیما را به آن توصیه کردند.

آزادی تاکید کرد: اگر رسانه ملی نگاه های محتاطانه را کنار بگذارد و با نگاهی طبیبانه، معضلات و مشکلات را طرح و بررسی کند طبیعتاً اعتماد مردم و گروه های مختلف به این رسانه بسیار بیشتر خواهد شد.

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند صدایشان شنیده نمی‌شود دست به اعتصاب و اعتراضات خیابانی می زنند و این موجب می شود تا رسانه‌ها و عناصر مغرض بیگانه بر وضعیت پیش آمده موج سواری کنند و کشور با چالش‌های جدی مواجه شود مشابه آنچه در دی ماه سال گذشته رخ داد و یا در اعتصاب کامیون داران و وضعیت کازرون و بقیه موارد شاهد بودیم. متأسفانه رسانه در این اتفاقات زمانی وارد می شود که می‌توانیم بگوییم کار از کار گذشته و نظام ضربه اش را خورده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: از جمله دغدغه‌های متصدیان رسانه ملی نحوه مواجهه با معضلات و مشکلات و سلایق مختلف است به نظر بنده سیره عملی شخص رهبر انقلاب می تواند بهترین الگو باشد.

آزادی تاکید کرد: ایشان صبورانه صحبت‌ها و گلایه‌ها را می‌شنوند و متفکرانه با موارد برخورد می‌کنند یعنی توجه می کنند، راهکار می‌دهند، جایی که لازم باشد تذکر می‌دهند و جایی که لازم باشد تقدیر می‌کنند.

وی ادامه داد: همه می بینند که ایشان چگونه صحبت‌های صریح دانشجویان و اقشار مختلف را گوش می‌دهند و به معنای واقعی کلمه آزادی بیان و مردم سالاری نظام را به جهانیان نشان می دهند.

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما تاکید کرد: انتظار دیگر از صداوسیما آن است که فرصت را برای حضور دانشجویان در رسانه ملی و طرح نظراتشان فراهم آورند چرا که اساساً صحبت دانشجو دلسوزانه، علاج جویانه و به دور از غرض ورزی های شخصی و جناحی است.

آزادی اظهار داشت: اگر الگو رهبر انقلاب است که ایشان خودشان از دانشجویان دعوت می‌کنند تا نظرات و صحبت‌هایشان را بیان کنند و تمام صحبت‌ها ولو اینکه نقد صریح عملکرد دستگاه‌های وابسته به خودشان هم باشد بدون کم و زیاد منتشر می شود.

وی گفت: اما مطالبه جدی‌تر آن است که راه برای تربیت، ورود و به‌کارگیری جوانان توانمند، زبده و کارآمد انقلابی به رسانه ملی فراهم شود و صداوسیما در رأس و بدنه شاهد تحولات جوانگرایانه و روبه جلو باشد، چیزی که رهبر معظم انقلاب هم چندین بار نسبت به اجرایی شدن آن تأکید داشته اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد:‌البته اینکه ما مدیر جوانی را منصوب کنیم ولی قدرت تصمیم گیری را از او بگیریم تا او هم در سیستم هضم شود که معنایش جوان گرایی نیست، جوانگرایی یعنی تفکر جوانانه در کنار نیرو و اراده او قرار بگیرد و مخاطب، تغییرات مثبت را به‌خوبی احساس کند.


منبع: خبرگزاری فارس

http://fna.ir/bmloh0

منبع:

خبرگزاری نسیم


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی