میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

الگوی امام جواد برای مواجهه با نسل جوان

چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۹ ب.ظ



در زمانی که رسانه های نوین نیمی از انسان ها را تحت پوشش خود قرار داده اند و کاربران این فضا شبانه روز تحت پمپاژ محتوایی آنان قرار دارند، انتقال ایده های ناب اسلام و انقلاب همچون آزادی، عدالت خواهی، مردم سالاری و... ضروری تر از گذشته است، انسان و جوان نسل کنونی دوست دار استدلال عقلایی است، انتقال یک جانبه مفاهیم را برنمی تابد حتی اگر بهترین در نوع خود باشد، باید با بحث و گفت و گوی آزاد به شناخت کافی دست یابد و با گزینش گری متقاعد شود و مسیر را برگزیند.


کرسی های آزاداندیشی و مباحثه ایده ای است که پیشوایان دینی ما مبتکر آن بودند و در این بین امام جواد علیه السلام بعنوان یک جوان اسوه بی نظیری است.
اگر می خواهیم خودمان در وهله نخست سپس انسان ها به معنای واقعی به سمت آنچه دلیل آفرینششان است گام بردارند راهی بجز مسیر ابن الرضا (ع) نداریم.
بگذاریم طرف مقابل حرف و نظرش را آزادانه بگوید و با استدلال زیبا و دل نشین جواب بشوند و عاشقانه این مسیر را انتخاب کند. با بستن دهان ها و شکستن قلم ها و نشنیدن نظرها راه به جایی نخواهیم برد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی