میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صدا و سیما گفت: متاسفانه در سریا‌ل‌های تلویزیونی انتقال مفاهیم دینی و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی که یکی از شاخص های اصلی تمدن نوین اسلامی است در کمتر فیلمی از تلویزیون دیده می شود.

محمدحسین آزادی دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن انتقاد از برخی تولیدات رسانه ملی گفت: متاسفانه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رسانه ملی نادیده گرفته شده و این روزها در برخی از تولیدات صداوسیما شاهد این موضوع هستیم. ایشان تولید مسابقات تلویزیونی با جوایز هنگفت و سئوالات کم ارزش که دانستن و ندانستن پاسخ آنها سود و زیانی ندارد را ضربه زننده به آرامش روانی و اقتصادی جامعه و اقشار کم درآمد می دانند.

وی ادامه داد: این که در شرایط نامساعد اقتصادی کنونی که کارگران و کارمندان کشور دستمزد پایینی دریافت می کنند و به سختی زندگی خود را می چرخانند شخصی در مسابقه ای شرکت کند و با پاسخ به چند سئوال پیش پا افتاده ده ها میلیون پول دریافت کند یا با یک پیامک، خودرویی گران قیمت برنده شود، اشکال جدی و اساسی دارد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: متاسفانه در سریال ها هم وضع به همین شکل است، انتقال مفاهیم دینی و ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی که یکی از شاخص های اصلی تمدن نوین اسلامی است در کمتر فیلمی از تلویزیون دیده می شود.

وی گفت: تولید سریال های فاخر و ارزشمند که هویت دینی و ملی را به مخاطب جوان انتقال دهد کاهش پیدا کرده و جای خود را به بازپخش مکرر سریال های قدیمی و پخش سریال های خارجی داده است.

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشجویان دانشگاه صدا و سیما  ادامه داد: یک سریال هم که ساخته می شود و مخاطبی پیدا می کند، می بینیم بازیگری که به واسطه نقشش در آن فیلم و پخشش از رسانه ملی شهرتی دست و پا کرده و اتفاقا نقشی اصیل با المان‌های دینی را بازی کرده، تصاویر هنجار شکنی را از خود در فضای مجازی منتشر می کند و رسما اعلام می کند که شخصیت بنده هیچ سنخیتی با نقشی که بازی کردم ندارد این خود بزرگترین تهاجم فرهنگی است، تصویری که در ذهن مخاطب نقش می بندد تصویر دوم این شخص است و شخصیت دوم و هنجارشکن وی الگو می شود.

آزادی یاداور شد: بارها رهبری تذکر داده اند که بر مراحل تولید یک سریال باید نظارت جدی انجام شود. نقش های این چنینی باید به افرادی سپرده شود که واقعا به این تیپ شخصیت و المان ها باور داشته باشد، در این صورت است که مخاطب از آن نقش و بازیگر اثر می پذیرد.

وی گفت: بهانه هایی چون نبود بازیگرهای معتقد پذیرفته نیست، صداوسیما رسالت عظیمی بر عهده دارد اگر بازیگر و مجری معتقد به اصول و مبانی ندارد باید به سمت پرورش این نیروها حرکت کند. تا کی قرار است در این جنگ عظیم فرهنگی و رسانه ای گل به خودی بزنیم. با این شرایط و تداوم آن فرسنگ ها با رسانه تمدن ساز فاصله خواهیم داشت.


لینک خبر:

http://fna.ir/boe6z6

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی