میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

 

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما ضمن تاکید بر لزوم جوانگرایی در رسانه ملی گفت: جوانان در شکل‌گیری انقلاب و تشکیل نظام اسلامی نقش برجسته‌ای داشتند و امروز هم باید به جوانگرایی برای عبور از مشکلات توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدحسین آزادی دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما در میزگرد « جنبش دانشجویی و مطالبه جوان‌سازی اداره کشور» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره تاکید رهبر معظم بر جوانگرایی، گفت: با قانون منع به کارگیری جوانان که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، یک حرکت و پوشش دانشجویی برای پیگیری و تحقق این قانون مجلس، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: امروز میانگین سنی کشور 30 تا 31 سال است ولی از آن سو میانگین سن مدیریتی کشور در حوزه‌های مختلف چیزی حدود 60 سال است، یعنی سن مدیریتی کشور ما چیزی حدود 2 برابر میانگین سنی جامعه است.

آزادی افزود: طبیعتاً این اختلاف زیاد میان بدنه مدیریتی کشور باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود زیرا سطح انتظارات جامعه بالاتر است و مدیران با سن‌های بالا نه می‌توانند این سطح انتظارات را آنچنان که باید برطرف کنند و نه می‌توانند متناسب با شرایط جامعه فکر کنند و تصمیم بگیرند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه برای عبور از مشکلات باید به جوانان میدان داد، تأکید کرد: هم برای رفع این مشکلات و هم برای اینکه در آینده کشور دچار چالش خلاء مدیریتی نشود باید به بحث جوانگرایی بسیار توجه کنیم و به سمت جوانگرایی در سیستم مدیریتی کشور پیش برویم.

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: بحث از جوانگرایی در مدیریت این نیست که به یک باره یک جوان از پله اول به یک جایگاه بالا برسد، این مسئله نیاز به یک برنامه‌ریزی دارد که یک جوان پله‌پله بالا رود و در یک میانگین سنی پایین به مرحله مدیریت برسد.

وی گفت: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم احزابی داشته باشیم که بتوانند جوان‌هایی را پرورش بدهد که بتواند به کشور در مدیریت کشور کمک کند البته برخی احزاب تلاش می‌کنند جوانانی را در راستای منافع حزبی خودشان تربیت کنند نه برای پیشبرد منافع انقلاب اسلامی.

آزادی در ادامه این میزگرد با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری و مراحل پنجگانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی از کلام مقام معظم رهبریگفت: ما در دو مرحله اول که شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تشکیل  نظام اسلامی موفق بوده‌ایم و بنده دلیل موفقیت را بیشتر به خاطر پای کار بودن جوان‌ها می‌دانم، جوانانی که وسط میدان آمدند و یک انقلاب عظیم را شکل دادند و تلاش کردند تا  نظام اسلامی تشکیل شود.

وی یادآور شد: نسلی که دو مرحله اول را محقق کرد امروز به مرور زمان سنش بالاتر رفته و متأسفانه به دلیل عدم کنار رفتن این نسل از مدیریت کشور، انتقال مدیریت شکل نگرفته است به همین دلیل علیرغم شکل‌گیری سریع مرحله اول و دوم، برای مرحله سوم که ایجاد دولت اسلامی است داریم درجا می‌زنیم.

این فعال دانشجویی در تکمیل سخنان قبلی خود اظهار داشت: این درجا زدن برای این است که به جوان‌ها میدان داده نشده است و ما مطمئنیم اگر به جوان‌ها میدان داده شود حتماً مراحل بعدی به سرعت طی خواهد شد.

دبیر جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما در ادامه تاکید کرد: اکنون دستگاه‌های مختلف باید بیایند و میانگین سنی نیروهای خود و مدیرانشان را اعلام کنند و از آن سو مجلس و نهادهای نظارتی شخص و حداکثری برای میانگین سنی مدیران قرار دهند تا این گونه میانگین سنی مدیران جوان‌تر شود و به گونه‌ای نباشد که میانگین سنی یک نهاد ‌آنقدر بالا رود که دیگر پویایی و نشاط در آن وجود نداشته باشد.

آزادی در ادامه در رابط با وضعیت مدیریتی در سازمان صدا و سیما هم گفت: رسانه ملی به دلیل جایگاهی که دارد باعث شده تا ما انتظارات بیشتری از آن داشته باشیم زیرا می‌تواند پیشتاز بوده و در بحث جوان‌گرایی مبلغ خوبی باشد.

وی یادآور شد: از طرفی رسانه ملی خودش نیز درگیر افزایش سن مدیریتی شده و ما نزدیک به 187 نفر در سازمان صدا و سیما معاون و مدیر در رده‌های بالا داریم که بازنشسته شده‌اند ولی دوباره بازگشتند و این باعث شده که تفاوت نسل میان مدیران و جامعه به عنوان مصرف‌کننده تولیدات صدا و سیما منجر به دور کردن و عدم جذب مخاطب شده است. مسأله‌ای که در رسانه‌های بین‌المللی کاملاً شاهد عکس آن هستیم.

آزادی تاکید کرد: تا چه زمانی قرار است در رسانه ملی با بهانه‌های مختلف کار به جوانان سپرده نشود، آیا در نهایت نباید مدیریت به جوان‌ها سپرده شود، آیا بی‌توجهی به مسأله باعث نخواهد شد که انتقال تجربه به درستی صورت نگیرد و آن گاه رسانه کشور دست افرادی بیفتد که در این حوزه رشد نکرده‌اند و این مشکلات بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: ما از این جریان نگرانی جدی داریم و این می‌طلبد که مردم با مطالبه‌گری خود کمک کنند تا به واسطه قانونی که تصویب شده در این سازمان و سایر نهادها جوان‌گرایی داشته باشیم.


http://fna.ir/bp1jwy

http://fna.ir/bp3gwr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی