نشست نمایندگان دانشجویی با رئیس سازمان صداوسیما
دکتر علی عسکری در نشستی صمیمی با نمایندگان تشکلهای دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، دوران دانشجویی را دورانی برای شکلگیری شخصیت، هویّت و تحکیم سجایای اخلاقی، رفتاری، سیاسی، فرهنگی و... دانست و گفت: دوران دانشجویی از دو جنبه در شکلگیری شخصیت افراد موثر است؛ یکی ساختن هویت فکری، فرهنگی و آرمانی و دیگری جنبه تمدنسازی و اجرایی که دانشجو را به دنیای علم متصل میکند و زمینه رشد او را در رشته تحصیلیاش فراهم میآورد.
رئیس رسانه ملی در این نشست، سخنانش را با این جمله ادامه داد که " کشور ما یک کشور نیست بلکه یک حرف، یک پیام و یک سلوک در مقابل نظام سلطه است و کسی که برای این کشور کاری انجام میدهد، در واقع کاری جهانی کرده است." وی با اشاره به موقعیت کنونی ایران در منطقه و جهان گفت: کشور ما، کشوری قدرتمند در منطقه و درحال تبدیل شدن به قدرتی جهانی است و هر کس در آن توفیق خدمت داشته باشد، به جهان خدمت کرده است. وی افزود: بار این امانت بر دوش ملت فرهیخته ایران است که در حال ثبت اقتدار خود در دنیا هستند. دکتر علی عسکری، تهدیدهای دشمن را نشانه هراس آنها از این اقتدار دانست و گفت: جنگ نرم علیه ایران بهدلیل نقش فوقالعادهای است که ایران در منطقه و دنیا داشته است. وی با بیان اینکه این اقتدار حاصل استعداد و توانمندی جوانان ایرانی است، گفت: امروز رویارویی با نظام سلطه و تلاش برای رسیدن به اهداف آینده جمهوری اسلامی بر دوش دانشجویان و جوانان است.
رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از این نشست که به پاسخگویی مبسوط به مباحث مطرح شده دانشجویان اختصاص داشت، روحیه انقلابی و مطالبهگر دانشجویان را ستود و آن را لازمه پیشرفت کشور دانست و خطاب به آنها توصیه کرد که این روحیه را در تمام شئون زندگی بهویژه در زمینه تحصیل علم و دانش حفظ کنند.
دکتر علی عسکری سپس برای درک بهتر وضعیت سازمان و چالشهای پیش رو به تشریح اوضاع رسانه ملی هنگامی که به سمت ریاست رسانه ملی منصوب شده بود پرداخت و گفت: دشمن تلاش کرد از چند جهت رسانه ملی را هدف قرار دهد و مرجعیت این رسانه را از بین ببرد و برای رسیدن به این هدف کوشید راههای کسب درآمد سازمان را ببندد و بیش از 300 شبکه ماهوارهای راهاندازی کند و در فضای مجازی با صرف هزینهای هنگفت به این مهم برسد. وی افزود: فقط کشور آمریکا بیش از 4 میلیارد دلار برای دیپلماسی عمومی یا همان در دست گرفتن افکار عمومی دنیا هزینه کرده است. که بیش ترین مبلغ صرف فعالیتهای رسانهای علیه جمهوری اسلامی می شود.
رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه در این محاصره دشمن و این هجمه سنگین، هدف نخست و اصلی ما حفظ مرجعیت رسانه ملی بود، گفت: ما با جدیت و به شکل جهادی برای تحقق این امر کار کردیم و همچنان نیز در حال تلاش هستیم.
وی افزود: سریالسازی و تأکید بر تولید محتوا، اولین اقدام در این اوضاع بود. با وجود آنکه سریالسازی پروسهای زمانبر و با صرف هزینهای بالا است، معاونت سیما را مأمور به احیای این امر در سازمان کردیم. وی با اشاره به اینکه طبقهبندی سریالها از دیگر اقداماتی بود که برای هدفمند کردن سریالسازی در سیما به انجام رسید، گفت: ساخت سریالهای فاخر نیازمند صرف زمانی طولانی و هزینه بالایی معادل دقیقهای صدمیلیون تومان است که با وجود آن تلاش کردیم طرحهای متوقف را در دستور کار قرار دهیم که راهاندازی سریال عظیم سلمان از آن جمله است.
دکتر علی عسکری با یادآوری وضعیت تولید در گذشته با اشاره به تلاش شبکههای ماهواره ای برای تولید سریالهای فارسی زبان با استفاده از برخی عوامل داخلی افزود: با راهاندازی چرخه تولید در سازمان، عوامل تولید به این عرصه بازگشتند و با وجود همه محدودیتهای مالی، ساخت سریالهای طبقه ب آغاز شد. وی افزود: پخش سه سریال شبانه از شبکههای سراسری از جمله راهبردهایی بود که در این زمینه به انجام رسید.
وی با اشاره به فعالیت دشمن در جنگ نرم علیه ایران گفت: اکنون در متن این جنگ هستیم و اگر کسی این اوضاع را بهخوبی درک نکند، چیزی از زمانه خودش درنیافته است. وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) در دیدار اخیر با برنامهسازان رسانه ملی گفت: ما اکنون در وسط همان میدان جنگیم که مقام معظم رهبری آن را غیر قابل انکار دانستهاند. ما باید قواعد این جنگ را بشناسیم و بر مبنای آن عمل کنیم. دکتر علی عسکری از خدعه دشمن برای تقویت تصور فروپاشی نظام در چهلمین سال پیروزی انقلاب سخن گفت و اظهار داشت: عملیات دشمن برای فروپاشی قطعی جمهوری اسلامی در سال 1397 طراحی شده بود و به همین منظور با راهاندازی نهضت تولید فیلترشکن برای رفع موانع هجمه در فضای مجازی و در دست گرفتن حاشیههای ارزی در کشور و ایجاد نارضایتی در گروههای مختلف مردم و در نتیجه فشار اقتصادی، تلاش کرد تا این امر را محقق کند. رئیس سازمان صداوسیما سپس از راهبردهای رسانه ملی برای شکست نقشه دشمن سخن گفت و افزود: با وجود آنکه دشمن در ایجاد نارضایتی در مردم و اختلال در بازار ارز توفیقاتی به دست آورد، رسانه ملی تلاش کرد تا با امیدآفرینی و راهبرد درست در مقابل این خدعه بایستد. رئیس رسانه ملی با اشاره به توانمندی معاونت سیاسی سازمان و عملکرد درست آن در مواقع حساس گفت: در معاونت سیاسی، کارشناسان و همکاران متعهد و حرفهای با تهیه بستههای خبری کوتاه، اوج هنر، جامعهشناسی، درک و بصیرت را به کار بسته و عملیات روانی دشمن را در حد توان خنثی میکنند و تجربه این دوستان بسیار اثرگذار است.