میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

آزادی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه امروز کشور نیازمند تزریق نیروهای تازه نفس و با نشاط در سطوح مختلف است، گفت: اگر مسئولان سالخورده منصفانه به بیانیه رهبری توجه می‌کردند در لحظه، جایگاه خود را به جوانی شایسته تحویل می دادند.


محمدحسین آزادی دبیر سابق جامعه رسانه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره حضور جوانان در مدیریت کشور گفت: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که نیازمند تزریق نیروهای تازه نفس و با نشاط در سطوح مختلفیم.

وی ادامه داد: در هر عرصه‌ای به جوانان میدان داده شد توفیق عظیمی بدست آمد. تمام افتخارات این چهل سال حاصل ابتکار و خلاقیت‌ و پشتکار جوان ایرانی است از صنایع هسته ای و نظامی گرفته تا پیشرفت های پزشکی. در چند روز گذشته رسانه های جهان و کارشناسان خبره نظامی مبهوت قدرت ایران در کنترل کامل پهپادهای آمریکا در عراق و سوریه هستند این اتفاق بزرگ و قبل تر از آن کنترل آر کی یو ۱۷۰ و تولید پهپادهای فوق پیشرفته ایرانی که نمونه ای از آن توانست با گذر از گنبد آهنین اسرائیل از تاسیسات این رژیم فیلم برداری کند، همه و همه بدست جوانان متخصص حاصل شده است.

این فعال دانشجویی افزود: وقتی موضوع جوانگرایی مطرح می‌شود عده ای سریعا برچسب خامی و بی تجربگی به جوانان می زنند، سئوال این است که آورده مدیریتی شماها و وزرایی که بیش از ۳۰ سال است در قدرت اند چیست؟ کسی نمی گوید این افراد به طور کامل کنار گذاشته شوند، از افراد خبره و با تجربه در جایگاه هایی چون انتقال تجربه و مشاوره استفاده گردد، البته اگر فضای یاس و ناامیدی بر آنها چیره نشده باشد.

آزادی یادآور شد: سخت ترین شرایط این کشور زمان جنگ بود، چه کسانی آن جنگ بزرگ را مدیریت کردند و اجازه اشغال یک وجب از خاک کشور را به دشمن از بن دندان مسلح و حمایت شده توسط شرق و غرب عالم ندادند، جوانانی همچون شهید حسن باقری و حسین خرازی و احمد کاظمی و محمد جهان آرا و بقیه شهدای بزرگ و کم سن و سال این مرز و بوم. جای تعجب است افرادی که با چشم خود این دلاوری ها و توفیقات را دیده اند امروز منکر گره گشایی جوانان هستند یا هم فقط در تریبون های فرمایشی از آن دم می‌زنند.

وی گفت: اگر مسئولان سالخورده منصفانه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب توجه می‌کردند در لحظه، جایگاه خود را به جوانی شایسته تحویل می دادند. جا دارد به یک موضوع مهم اشاره کنم، امروز شاهد یک تناقض خجلت آور در سیستم مدیریتی کشور هستیم و آن اینکه بعضا افراد سالخورده ای که در منصب هستند، جوانانی را به سمت مشاور خود منصوب میکنند! کجای تاریخ این جهان دیده اید که افراد جوان مشاور افراد مسن شوند؟ بعد با افتخار می گویند جوان سازی کرده ایم.

آزادی ادامه داد: قانونی برای تسهیل فرآیند جوان سازی در کشور وضع و به بدترین شکل ممکن دور زده شد، اولا چرا باید کار به جایی برسد که کشور برای این موضوع مهم و سرنوشت ساز دست به دامان قانون بشود، دوم چرا بعد از تصویب دور زده می شود؟ اگر موضوع تربیت نیرو و کادرسازی در حوزه های مختلف جدی گرفته نشود، در آینده به مشکل خواهیم خورد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی محدود به سالیان کوتاهی نیست، باید برای دهه ها بعد برنامه ریزی و نیروسازی شود و امور به جوانان شایسته سپرده شود، موضوع مهمی که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر آن تاکید داشته اند و متاسفانه مورد بی مهری واقع شده است. در نظام فکری ایشان و مراحل تمدن سازی ما پنج مرحله داریم یعنی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی که بار دیگر در بیانیه گام‌ دوم به عنوان‌ هدف اصلی انقلاب از آن یاد شد که سالهاست مرحله سوم تحقق نیافته و دلیل عمده آن توقف چرخه مدیریتی کشور و عدم انتقال آن به نسل های جدید انقلاب است.

آزادی گفت: امیدواریم جوانان عزیز و با ذکاوت ایرانی که چشم امید رهبر عزیزمان هستند گام دوم و خطیر انقلاب را سرافرازانه بردارند.

انتهای پیام/


لینک کامل:

http://fna.ir/brxpmk

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی