میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

میم - طاها

یادداشت ها و نوشته جات - محمدحسین آزادی

نامی از خویش در جهان بگذار
زندگانی برای مردن نیست

بایگانی

محمدحسین آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اعلام اسامی کاندیداهای تائید شده گفت: شورای نگهبان وظیفه شرعی و قانونی دارد صلاحیت افراد را برای تصدی مقام ریاست جمهوری بررسی کند، این وظیفه سنگینی است و نمی توان انتظار داشت که شورا در این امر حساس بر اساس خوشایند این گروه و آن گروه رفتار کند.

(برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید)

وی افزود: کاملاً واضح است در هر انتخاباتی شور و هیجان و طرفداری وجود دارد، شورا نمی تواند بر اساس احساسات و عواطف عمل کند. اتفاقاً باید قاطعانه در مقابل فضای احساسی و هجمه ها ایستادگی کند. این خیلی بد است که گروه های سیاسی و افرادی که احراز صلاحیت نمی شوند از این فضای احساسی برای تضعیف شورای نگهبان استفاده کنند. نمی شود هر وقت تصمیم و قانونی در جهت منافع ماست تأییدش کنیم و هر وقت به ضرر ماست نفی اش کنیم. متأسفانه برخی تا زمانی قوانین و نتایج بررسی صلاحیت و حتی نتیجه انتخابات را قبول دارند که اشخاص مدنظرشان از فیلترها و صندوق ها خارج شوند.

آزادی افزود: البته دور از ذهن نبود اگر برخی از این افرادی که به نحوی مسبب وضع موجود در کشور هستند احراز صلاحیت هم می شدند و با دست رد مردم مواجه می شدند و مردم اقبالی به این افراد نشان نمی دادند. این موضوع به خوبی در نظرسنجی مراکز مختلف هم قابل ملاحظه است. این افراد سال هاست در مناصب بالای مدیریتی قرار داشتند و این فرصت برای آنها فراهم بود تا به کشور و مردم خدمت کنند ولی نتیجه مدیریت آنها تورم افسارگسیخته، گرانی اقلام ضروری مورد نیاز مردم، کاهش تاریخی ارزش پول ملی، ناامیدسازی جوانان و امیدواری دشمنان بوده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: به هر حال انتظار می رود تمام کاندیداها که به نحوی قرار بوده مجری قانون اساسی در کشور باشند، در این بزنگاه در اسرع وقت به نظر شورا احترام بگذارند و هوادارانشان را به تعبیت از نظر شورای نگهبان تشویق کنند. اگر این افراد برای خدمت به کشور و انقلاب وارد کارزار انتخابات شده اند بدانند در شرایط کنونی کشور بیش از همه چیز به مشارکت نیاز دارد. جلوتر از همه دیگران را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند و فرصت خدمت به مردم در سایر جایگاه های مدیریتی را ارج بنهند.

وی افزود: مردم این روزها با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و انتظار دارند دولت جدید در جهت رفع این مشکلات و رونق فضای اقتصادی گام های محکمی بردارد.

آزادی اظهار داشت: امیدواریم هر شخص و دولتی که سرکار می آید، تمام توان خود را برای خدمت خالصانه به مردم به کار بگیرد و در عرصه حکمرانی تحول جدی بیافریند.

این فعال دانشجویی افزود: مطمئناً مردم وقتی تلاش دولت جدید در مسیر رفع مشکلات، فساد زدایی، عدالت گستری و تحول آفرینی را ببینند با تمام توان دولتمردان را یاری می دهند. امید داریم که دولت جدید در آغاز گام دوم انقلاب طعم شیرین خدمت صادقانه را به ملت عزیز ایران بچشاند.

منتشر شده در خبرگزاری فارس (برای مشاهده کلیک کنید)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی